Overslaan en naar de inhoud gaan

WPP zit vast aan overname van Tempus

WPP moet het mediabureaunetwerk Tempus/CIA overnemen tegen de vooraf gestelde prijs, zo heeft de Britse Takeover Panel beslist.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

WPP had zich verzet tegen de overname, omdat de te betalen prijs van 639 miljoen dollar te hoog werd geacht in het licht van de negatieve economische ontwikkelingen na 11 september j.l. Het Takeover Panel legde dat bezwaar naast zich neer. Dat was mede omdat WPP zo onverstandig is geweest om na 11 september zich belang in Tempus met 3 pct op te voeren.

related partner content for mobile comes here

WPP, dat gisteren een 6 procent gedaalde omzet in het derde kwartaal bekend maakte (exclusief en valutaschommelingen), heeft laten weten tegen de beslissing in hoger beroep te gaan. Ook WPP’s omzet wordt door de neergaande economie beïnvloed, evenals die van Tempus, zo werd betoogd. Reden om onder het bod uit te willen komen. In totaal 93 pct van de aandeelhouders van Tempus hadden het bod van WPP al aanvaard.WPP’s omzet in de eerste negen maanden van het jaar was 56 pct hoger dan in dezelfde periode van 2000, maar dat was vooral te danken aan de overname van het Young & Rubicam-concern. In het derde kwartaal van dit jaar haalde de WPP-dochters voor 600 miljoen dollar aan new business binnen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in