WPP zit vast aan overname van Tempus
WPP had zich verzet tegen de overname, omdat de te betalen prijs van 639 miljoen dollar te hoog werd geacht in het licht van de negatieve economische ontwikkelingen na 11 september j.l. Het Takeover Panel legde dat bezwaar naast zich neer. Dat was mede omdat WPP zo onverstandig is geweest om na 11 september zich belang in Tempus met 3 pct op te voeren.
WPP, dat gisteren een 6 procent gedaalde omzet in het derde kwartaal bekend maakte (exclusief en valutaschommelingen), heeft laten weten tegen de beslissing in hoger beroep te gaan. Ook WPP’s omzet wordt door de neergaande economie beïnvloed, evenals die van Tempus, zo werd betoogd. Reden om onder het bod uit te willen komen. In totaal 93 pct van de aandeelhouders van Tempus hadden het bod van WPP al aanvaard.WPP’s omzet in de eerste negen maanden van het jaar was 56 pct hoger dan in dezelfde periode van 2000, maar dat was vooral te danken aan de overname van het Young & Rubicam-concern. In het derde kwartaal van dit jaar haalde de WPP-dochters voor 600 miljoen dollar aan new business binnen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid