Ibt en Respons samen in eventonderzoek


Daarvoor zal Respons zijn huidige activiteiten, zoals publiekstellingen, enquêtes onder bezoekers en sponsoronderzoeken, onderbrengen in het nieuwe samenwerkingsverband Ibt-Respons. Ibt-Respons wil zich verder concentreren op het ontwikkelen en onderzoeken van kengetallen voor de evenementenbranche, zoals de vorig jaar door Respons geïntroduceerde MBE’s (Media Bereik Eenheden) en de door Ibt ontwikkelde Sponsoring Effect Eenheden.
Ibt is onder andere verantwoordelijk voor de publieksonderzoeken van Sail Amsterdam. Verder ontwikkelde het bureau de ‘Speltmethodiek’ die de effecten van evenementensponsoring meet, en beschikt het over onderzoeksresultaten voor honderden individuele sponsors. Respons Evenementen Monitor verzamelt informatie over publieksevenementen in Nederland en België. Het samenvoegen heeft volgens Lex Kruijver, directeur van Respons, als belangrijk voordeel dat Ibt-Respons straks ‘in staat is om benchmarks en vergelijkingsmateriaal voor individuele onderzoeken te creëren’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid