Overslaan en naar de inhoud gaan

Pragma-bureaus verwachten verdere groei

Met een gefactureerde omzet van bijna 400 miljoen en een bruto marge van ruim 26 pct sloten de Pragma-bureaus in 2000 een beter jaar af dan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit de Pragma Bureauenquête 2000. Pragma behartigt de belangen van 70 kleine en middelgrote, onafhankelijke reclameadviesbureaus in Nederland. Het bruto bureau-inkomen steeg ten opzichte van 1999 met gemiddeld 12 pct, terwijl een kostenreductie van bijna 9 pct werd doorgevoerd. Het gemiddeld waargenomen nettoresultaat van de Pragma Bureaus nam toe met 41 pct (van 12 pct 1999 naar 17 pct. 2000 in procenten BBI). Verwacht wordt dat zowel 2001 als 2002 een verdere verbetering van het resultaat zal laten zien. De bureaus verwachten niet een omzetgroei van gemiddeld 10 pct en een aanwas van nieuw personeel van bijna 7 pct. De cijfers zijn interessant, aangezien de VEA eerder publiceerde dat de kleine aangesloten bureaus het in 2000 minder goed hadden gedaan.

related partner content for mobile comes here

Belangrijkste aanleiding voor het positivisme van de Pragma-bureaus is een verscherping van de efficiency bij opdrachtgevers. Hierop kunnen kleine en middelgrote bureaus, aldus Pragma, snel inspelen, naast hun betrekkelijk kleine overhead en aantrekkelijker tarieven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in