Media Republic splitst Eccky af
Eccky, de community en game waar je virtuele kinderen kunt maken en opvoeden, wordt afgesplitst van Media Republic. Die wil wel de meerderheid houden, zegt directeur Bas Verhart van Media Republic.
Eccky wordt als sinds 1 september ad interim geleid door Edgar Kiwiet, voorheen algemeen directeur van Agency.com. De directie van Eccky bestaat verder uit Peter Warman (commercieel directeur), Yme Bosma (strategie) en Vincent Rump (operationeel).
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDe ambitie van Eccky is om een wereldwijd merk voor amusement te worden voor jongeren tussen 8 en 18 jaar oud, vanuit Windows Live Messenger, het web en de mobiele telefoon. Naast MSN, Doritos, Telfort en Sony Playstation kwamen ook Postbank, Efteling, Ohra en en H&M er als functionele sponsors bij in het spel zelf.
Op dit moment claimt Eccky 350.000 geregistreerde gebruikers en overdag altijd tenminste 30.000 actieve spelers. Recent kondigde Yme Bosma een aantal veranderingen aan, onder meer expansie naar Engeland. Overigens stootte Media Republic eerder al een succesvolle afdeling spelontwikkeling af. Die ging naar Sony.
Voor Eccky wordt het echt erop of eronder en een heel spannend jaar. Ondertussen formaliseert Media Republic de geringe operationele betekenis voor het bedrijf van medeoprichters Michiel Mol, Winston Gerschtanowitz en Alexander van der Touw. Ze treden uit de directie, maar blijven wel actief als adviseurs en aandeelhouders.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid