Overslaan en naar de inhoud gaan

Media Republic splitst Eccky af

Eccky, de community en game waar je virtuele kinderen kunt maken en opvoeden, wordt afgesplitst van Media Republic. Die wil wel de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

, de community en game waar je virtuele kinderen kunt maken en opvoeden, wordt afgesplitst van Media Republic. Die wil wel de meerderheid houden, zegt directeur Bas Verhart van Media Republic.

related partner content for mobile comes here

Eccky wordt als sinds 1 september ad interim geleid door Edgar Kiwiet, voorheen algemeen directeur van Agency.com. De directie van Eccky bestaat verder uit Peter Warman (commercieel directeur), Yme Bosma (strategie) en Vincent Rump (operationeel).

De ambitie van Eccky is om een wereldwijd merk voor amusement te worden voor jongeren tussen 8 en 18 jaar oud, vanuit Windows Live Messenger, het web en de mobiele telefoon. Naast MSN, Doritos, Telfort en Sony Playstation kwamen ook Postbank, Efteling, Ohra en en H&M er als functionele sponsors bij in het spel zelf.

Op dit moment claimt Eccky 350.000 geregistreerde gebruikers en overdag altijd tenminste 30.000 actieve spelers. Recent kondigde Yme Bosma een aan, onder meer expansie naar Engeland. Overigens stootte Media Republic eerder al een succesvolle afdeling spelontwikkeling af. Die .

Voor Eccky wordt het echt erop of eronder en een heel spannend jaar. Ondertussen formaliseert Media Republic de geringe operationele betekenis voor het bedrijf van medeoprichters Michiel Mol, Winston Gerschtanowitz en Alexander van der Touw. Ze treden uit de directie, maar blijven wel actief als adviseurs en aandeelhouders.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in