“Kwart bedrijven discrimineert klanten
Vorig jaar was dit percentage slechts vijf procent. Dit blijkt uit het jaarlijkse ITcommercie CRM-onderzoek van vakblad ITcommercie naar de toepassing van Customer Relationship Management (CRM) onder 400 Nederlandse bedrijven. Het onderzoek is voor de vierde maal in vier jaar uitgevoerd onder bedrijven in de sectoren industrie, financiële dienstverlening, telecom- en nutsbedrijven en professional services.
De toepassing van CRM door Nederlandse bedrijven toont dit jaar een grillig beeld. Aan de ene kant zijn er meer bedrijven die verschillende klantsegmenten structureel anders benaderen, maar aan de andere kant is het indelen van die klanten in formele segmenten weer gedaald naar het niveau van 2001 toen ITcommercie voor het eerst de toepassing van CRM in Nederland in kaart bracht.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaOok het registreren van klantcontacten om deze zo inzichtelijk te maken voor collega's, een ander belangrijk aspect voor het toepassen van CRM, loopt terug in vergelijking met het onderzoek van vorig jaar. Als doelstelling voor het toepassen van CRM blijken herhaalaankoop, efficiencyverbetering en het werven van nieuwe klanten nog steeds het hoogst te scoren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid