Overslaan en naar de inhoud gaan

“Kwart bedrijven discrimineert klanten

Een kwart van de Nederlandse bedrijven zegt de eigen klanten te discrimineren. Van deze groep discriminerende bedrijven - een bewust…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorig jaar was dit percentage slechts vijf procent. Dit blijkt uit het jaarlijkse ITcommercie CRM-onderzoek van vakblad ITcommercie naar de toepassing van Customer Relationship Management (CRM) onder 400 Nederlandse bedrijven. Het onderzoek is voor de vierde maal in vier jaar uitgevoerd onder bedrijven in de sectoren industrie, financiële dienstverlening, telecom- en nutsbedrijven en professional services.

related partner content for mobile comes here

De toepassing van CRM door Nederlandse bedrijven toont dit jaar een grillig beeld. Aan de ene kant zijn er meer bedrijven die verschillende klantsegmenten structureel anders benaderen, maar aan de andere kant is het indelen van die klanten in formele segmenten weer gedaald naar het niveau van 2001 toen ITcommercie voor het eerst de toepassing van CRM in Nederland in kaart bracht.

Ook het registreren van klantcontacten om deze zo inzichtelijk te maken voor collega's, een ander belangrijk aspect voor het toepassen van CRM, loopt terug in vergelijking met het onderzoek van vorig jaar. Als doelstelling voor het toepassen van CRM blijken herhaalaankoop, efficiencyverbetering en het werven van nieuwe klanten nog steeds het hoogst te scoren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in