Overslaan en naar de inhoud gaan

Dagbladen beïnvloeden consumentenvertrouwen

De Nederlandse kranten beïnvloeden het optimisme en pessimisme van consumenten door bewust extreme verhalen te publiceren, blijkt uit een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De kranten willen aandacht van de lezer, waardoor deze te positieve of te negatieve verhalen voorgeschoteld zou krijgen. Het verstorende effect van de media op het consumentenvertrouwen is volgens de onderzoekers niet heel groot en zou na een maand alweer voorbij zijn, maar het bestaat wel.

related partner content for mobile comes here

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) meldt ondertussen dat de inflatie in september terecht is gekomen op het laagste niveau sinds mei 1989. De prijzen voor consumenten stegen slechts 1 procent ten opzichte van september 2003. Gemiddeld lagen de prijsstijgingen de afgelopen vijftien jaar op 2,6 procent (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in