Sanoma test Nederlandse Newsweek


Een vrij uitgebreid nulnummer wordt op dit moment in de markt getest, meldt vakblad Adformatie vandaag. Newsweek Nederland, zoals het nieuwe tijdschrift heet, moet vooral de aanval openen op het weekblad Elsevier.
Newsweek, een uitgave van Newsweek Inc. in New York, is inmiddels in een zevental licenties verschenen, recent in Rusland en Polen. Eerder zei SMM-directeur Auke Visser dat het blad, toen nog een ‘kruising tussen Elsevier en Focus’ genoemd, als het er kwam, eind dit jaar of uiterlijk begin volgend jaar zou verschijnen.
Visser zei ook eerder in Adformatie dat een dergelijk weekblad minstens 10 miljoen euro moet gaan kosten. In Newsweek Nederland onder meer aandacht voor Economie, Modern Leven, Kennis & Cultuur, Tips & Trends, Nederland en Buitenland.
SMM was niet bereikbaar voor commentaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid