Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen alcoholreclame rond Macedonië-Oranje

Rond de WK-kwalificatiewedstrijd Macedonië-Nederland, aanstaande zaterdag op Nickelodeon, wordt geen alcoholreclame uitgezonden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een en ander houdt verband met de zelfregulering (reclamecode) op het gebied van alcohol, die geen alcoholcommercials op jongerenzenders toestaat. Jongerenzenders zijn volgens de Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (Stiva) zenders, waarvan het kijkerspubliek voor 25 procent of meer uit jongeren bestaat.

related partner content for mobile comes here

Stiva-directeur Ingrid van Engelshoven: 'Wij hebben de verzekering gekregen dat er geen alcoholreclame te zien zal zijn. Kennelijk heeft men bij John de Mol - die de wedstrijd op Nickelodeon uitzendt, red. - hier vooraf over nagedacht, en is de code bekend.' Hoe De Mol en de zijnen vanaf september met de reclamecode omgaan, is nog niet bekend. Van Engelshoven: 'De Mol gaat straks alleen het kanaal van Nickelodeon gebruiken voor een eigen zender, dat wordt het 's avonds duidelijk een ander station.'

Voetbalwedstrijden zijn juist interessant voor met name bieradverteerders, vanwege de mannelijk samenstelling van het kijkerspubliek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in