Geen alcoholreclame rond Macedonië-Oranje


Een en ander houdt verband met de zelfregulering (reclamecode) op het gebied van alcohol, die geen alcoholcommercials op jongerenzenders toestaat. Jongerenzenders zijn volgens de Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (Stiva) zenders, waarvan het kijkerspubliek voor 25 procent of meer uit jongeren bestaat.
Stiva-directeur Ingrid van Engelshoven: 'Wij hebben de verzekering gekregen dat er geen alcoholreclame te zien zal zijn. Kennelijk heeft men bij John de Mol - die de wedstrijd op Nickelodeon uitzendt, red. - hier vooraf over nagedacht, en is de code bekend.' Hoe De Mol en de zijnen vanaf september met de reclamecode omgaan, is nog niet bekend. Van Engelshoven: 'De Mol gaat straks alleen het kanaal van Nickelodeon gebruiken voor een eigen zender, dat wordt het 's avonds duidelijk een ander station.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVoetbalwedstrijden zijn juist interessant voor met name bieradverteerders, vanwege de mannelijk samenstelling van het kijkerspubliek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid