Overslaan en naar de inhoud gaan

Klanten boos over hoge prijs voor Coca-Cola

Bericht in de Volkskrant van gisteren dat toch wel wat meer aandacht verdient. De krant meldt dat supermarktklanten boos reageren op de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bericht in de Volkskrant van gisteren dat toch wel wat meer aandacht verdient. De krant meldt dat supermarktklanten boos reageren op de prijsverhoging die voor zijn frisdanken heeft ingevoerd.

related partner content for mobile comes here

Ondanks alle aandacht voor de prijzenoorlog is de prijs van een anderhalve-literfles Coca-Cola bij Albert Heijn afgelopen maandag gewoon verhoogd van 0,92 euro naar 1,28 euro; een prijsstijging van 40 procent, berekent de krant.

Klanten van de supermarktketen hebben de klantenservice opgebeld of stellen in de winkel vragen. 'De klanten zijn niet blij', zegt een woordvoerder van Albert Heijn.

Coca-Cola besloot de prijzen voor zijn frisdranken, waaronder ook Fanta en Sprite, te verhogen vanwege de invoering van een nieuwe verpakking. Coca-Cola is afgestapt van hervulbare flessen en maakt gebruik van lichter, eenmalig te gebruiken materiaal. Ook heeft het bedrijf de eenliterfles opnieuw ingevoerd en een familieverpakking met vier flessen.

'De prijsverhoging is fors', erkent Coca-Cola. 'Maar de innovatiekosten zijn ook fors.'

Innovatiekosten? De cola is hetzelfde. De verpakking is anders en dat rechtvaardigt dus een forse prijsverhoging.

De prijs van Coca-Cola is nu weer op het niveau van voor het begin van de prijzenslag in 2003, zegt Coca-Cola. 'Als je het vergelijkt met andere landen, waren de tarieven in Nederland erg laag.'

Concurrent zit nog op 0,89 euro voor anderhalve liter.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in