Overslaan en naar de inhoud gaan

CMC start een achterhoedegevecht

Door gastblogger Max Kohnstamm van SRM
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Centrum voor Merk en Communicatie (CMC) gaat alle argumenten tegen een reclamevrije Publieke Omroep op een rijtje zetten, waarmee vervolgens het lobbytraject in Den Haag kan worden ingezet.

related partner content for mobile comes here

Mij lijkt het beter de belangrijkste argumenten voor een reclamevrije omroep eens op een rijtje te zetten:

· De Publieke Omroep ontvangt circa 650 miljoen subsidie per jaar. Dat is ruim voldoende voor twee hoogwaardige netten. En onder hoogwaardig versta ik onder meer 'niet onderbroken door reclame'.

· Natuurlijk komt er zo circa 185 miljoen minder in de pot van de Publieke Omroep. Geen probleem als de enorme subsidiepot van 650 miljoen euro voortaan besteed wordt aan het maken van goede programma's. En niet aan het in stand houden van te veel zenders, een enorme omroepbureaucratie( 3500 werknemers) en meer dan tien zeer ouderwetse omroepverenigingen.

· Het is vanuit een mededingingsoptiek onaanvaardbaar dat een zwaar gesubsidieerd bedrijf mag concurreren tegen de ongesubsidieerde bedrijven.

· Zo komt meer reclamegeld bij de commerciële omroepen terecht, die daarmee ook in staat zijn meer geld te besteden in het ontwikkelen van programma's.

En vooral: we weten dat 81% van de consumenten de TV spotjes negeert. Laat het CMC zijn energie stoppen in het verbeteren van de kwaliteit en de mogelijkheden van interactieve reclame. Want daar ligt de toekomst

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in