CMC start een achterhoedegevecht


Het Centrum voor Merk en Communicatie (CMC) gaat alle argumenten tegen een reclamevrije Publieke Omroep op een rijtje zetten, waarmee vervolgens het lobbytraject in Den Haag kan worden ingezet.
Mij lijkt het beter de belangrijkste argumenten voor een reclamevrije omroep eens op een rijtje te zetten:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS· De Publieke Omroep ontvangt circa 650 miljoen subsidie per jaar. Dat is ruim voldoende voor twee hoogwaardige netten. En onder hoogwaardig versta ik onder meer 'niet onderbroken door reclame'.
· Natuurlijk komt er zo circa 185 miljoen minder in de pot van de Publieke Omroep. Geen probleem als de enorme subsidiepot van 650 miljoen euro voortaan besteed wordt aan het maken van goede programma's. En niet aan het in stand houden van te veel zenders, een enorme omroepbureaucratie( 3500 werknemers) en meer dan tien zeer ouderwetse omroepverenigingen.
· Het is vanuit een mededingingsoptiek onaanvaardbaar dat een zwaar gesubsidieerd bedrijf mag concurreren tegen de ongesubsidieerde bedrijven.
· Zo komt meer reclamegeld bij de commerciële omroepen terecht, die daarmee ook in staat zijn meer geld te besteden in het ontwikkelen van programma's.
En vooral: we weten dat 81% van de consumenten de TV spotjes negeert. Laat het CMC zijn energie stoppen in het verbeteren van de kwaliteit en de mogelijkheden van interactieve reclame. Want daar ligt de toekomst
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid