Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Junior marketeers hebben 33% kans hun baan kwijt te raken aan robots’

Bovenaan de lijst uitstervende beroepen staat overigens die van callcenter agent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketingprofessionals lopen grote kans in de komende jaren &;weggeautomatiseerd te worden&;. Volgens Brits wetenschappelijk onderzoek, uitgevoerd door Michael Osborne en Carl Frey van Oxford University, is die kans zelfs vrij groot: eenderde van de marketingtaken die nu nog door levende zielen wordt verricht kan verloren gaan. Osborne en Frey maakten een inschatting voor niet minder dan 365 verschillende banen. Bovenaan de lijst uitstervende beroepen staat overigens die van callcenter agent. De onderzoekers achten de kans 99% dat een helpdeskmedewerker dat lot niet bespaard zal blijven en wordt vervangen door technologie.

De methode en berekening is gebaseerd op de waarschijnlijkheid dat een deeltaak wordt overgenomen aan de hand van negen basisvereisten per baan: ‘sociale scherpzinnigheid’, onderhandelingsvaardigheid, overtuigingskracht, het helpen van en geven om anderen, originaliteit, kunstzinnigheid, vingervlugheid, handigheid en – niet verrassend – de mate waarin het van belang is in een kleine ruimte te werken.     

related partner content for mobile comes here

Het &;Will a robot take your job?&;-onderzoek is te vinden op de

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in