Grootste Nederlandse bedrijven missen interactie op Facebook
Dat blijkt uit onderzoek van Social Embassy. Het ontbreekt enorm aan een raakvlak tussen wat de bedrijven en hun doelgroep interessant vindt en de bereidheid om te reageren. De maximale interactie die behaald wordt blijft onder de 2 procent per post en onder de 1 procent per merk. Dit lijkt in eerste instantie vrij laag, maar als deze scores vergeleken worden met bijvoorbeeld click-through-rates van de gemiddelde Google Adwords campagnes dan zijn deze scores redelijk te noemen. Met acties waarbij iets wordt weggeven en het stellen van simpele vragen wordt de meeste interactie opgeroepen.
De grootte van een fanbase hoeft niets te zeggen over de mate van interactie dat een merk heeft met haar fans. Zo hebben Hi en Actiecode.nl de grootste Nederlandstalige fanbases op Facebook maar de minste interactie. Etos zorgt voor interactie door het weggeven van producten. Alleen Ben & Jerry’s en Hi betrekken via Facebook hun doelgroep bij het ontwikkelen van producten. Ben & Jerry’s doet dit door fans te vragen naar de smaken ijs die naar Nederland moeten komen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaHet hele verhaal staat op marketing-online.nl.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid