Overslaan en naar de inhoud gaan

Grootste Nederlandse bedrijven missen interactie op Facebook

Slechts vier van de vijftien grootste Nederlandse merken die vertegenwoordigd zijn op Facebook praten over de onderwerpen die aansluiten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van . Het ontbreekt enorm aan een raakvlak tussen wat de bedrijven en hun doelgroep interessant vindt en de bereidheid om te reageren. De maximale interactie die behaald wordt blijft onder de 2 procent per post en onder de 1 procent per merk. Dit lijkt in eerste instantie vrij laag, maar als deze scores vergeleken worden met bijvoorbeeld click-through-rates van de gemiddelde Google Adwords campagnes dan zijn deze scores redelijk te noemen. Met acties waarbij iets wordt weggeven en het stellen van simpele vragen wordt de meeste interactie opgeroepen.

related partner content for mobile comes here

De grootte van een fanbase hoeft niets te zeggen over de mate van interactie dat een merk heeft met haar fans. Zo hebben Hi en Actiecode.nl de grootste Nederlandstalige fanbases op Facebook maar de minste interactie. Etos zorgt voor interactie door het weggeven van producten. Alleen Ben & Jerry’s en Hi betrekken via Facebook hun doelgroep bij het ontwikkelen van producten. Ben & Jerry’s doet dit door fans te vragen naar de smaken ijs die naar Nederland moeten komen.

Het hele verhaal staat op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in