Overslaan en naar de inhoud gaan

GlaxoSmithKline verdeelt media-account tussen Group M en OMG

Het wereldwijde media-account van farmaceut GlaxoSmithKline ter waarde van bijna 1,2 miljard euro gaat naar WPP's Group M en Omnicom Media…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Omnicom Media Group dochter PHD had het grootste deel van het Amerikaanse account in handen. Dat blijft zo. PHD krijgt er zelfs Canada en de West-Afrikaanse markten bij. Het account gaat in de andere regio's naar Group M. In Japan krijgt Dentsu overigens het media buying account toegewezen.

related partner content for mobile comes here

Verliezers zijn Publicis Groupe's Starcom en Carat. OMG en Group M krijgen gedeelde verantwoordelijkheid voor de wereldwijde categorieplanning van de consumententak.

Sam Singh, vice president of global media bij GlaxoSmithKline: 'De beslissing voor consolidatie bij Group M en OMG plus Dentsu in Japan is gebaseerd op onder meer eenvoud en efficiency.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in