Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom Ziggo koos voor een campagne met vrienden

DDB & Tribal maakte voor Ziggo een nieuwe merkcampagne met als thema ‘Voor altijd verbonden.’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorige week is de nieuwe merkcampagne van Ziggo van start gegaan. Met een commercial en een second screen-versie via Ster Extra. Milo van der Meij, client services director DDB & Tribal licht toe waarom: ‘Het is een geïntegreerde campagne en in de commercial zetten we de wereld van de mannen neer. Tijdens het draaien bleek dat het verhaal zich er goed voor leende om ook de andere kant te laten zien. Het zet mooi de breedte neer.’
In de campagne worden vijf vrienden geïntroduceerd, elk met zijn eigen interesse. Ziggo maakt het contact tussen de vrienden mogelijk. Het thema is ‘Voor altijd verbonden. Ziggo.’

related partner content for mobile comes here

Het is alweer de vierde campagne die DDB ontwikkelde voor Ziggo. Waarom deze campagne?
Van der Meij: ‘Het is vijf jaar geleden dat Ziggo werd geïntroduceerd na het samengaan van de merken Casema, en Multikabel. Het is een bedrijf in ontwikkeling. De concurrentie neemt toe, dus het is nog belangrijker te weten wie je bent. Ziggo gaat nu weer een nieuwe fase in en daar hoort een aangescherpte merkessentie bij. En vanuit die essentie worden de producten onder een vergrootglas gelegd.’

Welke strategie hebben jullie gekozen?
‘De nadruk ligt op verbondenheid. Ziggo gelooft dat je gelukkiger bent als je je zich verbonden voelt en gaat tot het uiterste om mensen en de wereld om hen heen te verbinden. De mannen verbeelden dat. Een van de vrienden zit in het buitenland en maakt contact via een iPad. Dat maakt die het tastbaar.’

De keuze voor de creatieve invulling met vrienden kun je beproefd noemen: Amstel deed het en dichterbij Ziggo hebben ook T-Mobile en Hi campagnes die om een vriendengroep draaien. Is het wel onderscheidend genoeg?
‘Ja, daar maak ik me geen zorgen over. Geen van die campagnes hebben verbondenheid als uitgangspunt, dat hoort bij Ziggo. We zijn nu een week bezig en de reacties die Ziggo krijgt en op social media zijn positief. In de vervolgcampagne zal het steeds duidelijker worden dat het echt Ziggo is.’

Credits
Bureau: DDB & Tribal Amsterdam
Creatie: DDB & Tribal Amsterdam
Productiemaatschappij: Czar
Regisseur: Mørtin Gay
Producer: Willem Bos
D.O.P.: Rutger Storm
Editor: Martin Heijgelaar/Oscar Marmelstein
Grading & online: The Ambassadors
Geluidsstudio: The Ambassadors Sound
Muziek: Tjeerd Oosterhuis
Verantwoordelijk bij klant: Nico Rijkhoff, Marjolein Hoorn

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in