Waarom Ziggo koos voor een campagne met vrienden
Vorige week is de nieuwe merkcampagne van Ziggo van start gegaan. Met een commercial en een second screen-versie via Ster Extra. Milo van der Meij, client services director DDB & Tribal licht toe waarom: ‘Het is een geïntegreerde campagne en in de commercial zetten we de wereld van de mannen neer. Tijdens het draaien bleek dat het verhaal zich er goed voor leende om ook de andere kant te laten zien. Het zet mooi de breedte neer.’
In de campagne worden vijf vrienden geïntroduceerd, elk met zijn eigen interesse. Ziggo maakt het contact tussen de vrienden mogelijk. Het thema is ‘Voor altijd verbonden. Ziggo.’
Het is alweer de vierde campagne die DDB ontwikkelde voor Ziggo. Waarom deze campagne?
Van der Meij: ‘Het is vijf jaar geleden dat Ziggo werd geïntroduceerd na het samengaan van de merken Casema, @home en Multikabel. Het is een bedrijf in ontwikkeling. De concurrentie neemt toe, dus het is nog belangrijker te weten wie je bent. Ziggo gaat nu weer een nieuwe fase in en daar hoort een aangescherpte merkessentie bij. En vanuit die essentie worden de producten onder een vergrootglas gelegd.’
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta
Welke strategie hebben jullie gekozen?
‘De nadruk ligt op verbondenheid. Ziggo gelooft dat je gelukkiger bent als je je zich verbonden voelt en gaat tot het uiterste om mensen en de wereld om hen heen te verbinden. De mannen verbeelden dat. Een van de vrienden zit in het buitenland en maakt contact via een iPad. Dat maakt die het tastbaar.’
De keuze voor de creatieve invulling met vrienden kun je beproefd noemen: Amstel deed het en dichterbij Ziggo hebben ook T-Mobile en Hi campagnes die om een vriendengroep draaien. Is het wel onderscheidend genoeg?
‘Ja, daar maak ik me geen zorgen over. Geen van die campagnes hebben verbondenheid als uitgangspunt, dat hoort bij Ziggo. We zijn nu een week bezig en de reacties die Ziggo krijgt en op social media zijn positief. In de vervolgcampagne zal het steeds duidelijker worden dat het echt Ziggo is.’
Credits
Bureau: DDB & Tribal Amsterdam
Creatie: DDB & Tribal Amsterdam
Productiemaatschappij: Czar
Regisseur: Mørtin Gay
Producer: Willem Bos
D.O.P.: Rutger Storm
Editor: Martin Heijgelaar/Oscar Marmelstein
Grading & online: The Ambassadors
Geluidsstudio: The Ambassadors Sound
Muziek: Tjeerd Oosterhuis
Verantwoordelijk bij klant: Nico Rijkhoff, Marjolein Hoorn
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid