Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen toverformules voor mediaplanners

Mediaplanners zoeken sinds jaar en dag naar de ideale verdeling tussen bereik en frequentie. Misschien is het beter die zoektocht op te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ‘Three Hit’-theorie dateert van begin jaren zeventig en is heerlijk simpel. Het idee is dat een reclame-uiting drie keer door de doelgroep moet worden gezien. De eerste keer neemt de consument het alleen waar, de tweede keer gaat ‘ie zich erin verdiepen en de derde treedt het ‘oh ja’- effect op en beklijft de boodschap in zijn herinnering. Elke combinatie van bereik en frequentie zou op deze drieslag moeten worden afgestemd. Sindsdien zijn er vele andere pogingen gedaan om de juiste formule te vinden voor de afstemming tussen bereik en frequentie. Inmiddels is duidelijk geworden dat er geen toverformules bestaan. De ideale afstemming tussen bereik en frequentie hangt af van de bekendheid van het merk, het reclamebeleid van de concurrenten, de impact van de reclame-uiting en nog veel meer. En dat verschilt van geval tot geval.

related partner content for mobile comes here

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in