Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument winnaar prijzenoorlog supermarkten

De consument lijkt de winnaar te zijn van de prijzenslag die sinds vorig jaar oktober tussen de supermarkten woedt. In een jaar tijd is de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat stelt Gfk Benelux Marketing Services. De klanten zijn bij hun keuze waar ze de boodschappen gaan halen, gevoeliger geworden voor ‘aantrekkelijke aanbiedingen en lage prijzen'. Maar dat geldt slechts voor een korte periode. Het effect verdwijnt na een half jaar, ‘omdat de nieuwe lagere prijs de referentieprijs van de klant wordt', licht onderzoeker J. Holla toe.

related partner content for mobile comes here

De supers hebben bij elkaar ongeveer 700 miljoen euro aan omzet verloren op een totale jaaromzet van 24,9 miljard euro. Holla rekent erop dat de prijzenslag ‘zeker tot het einde van dit jaar' aanhoudt (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in