Hoge scores voor huis-aan-huiskranten


Dat blijkt uit een onderzoek door R&M Matrix in opdracht van Wegener Huis-aan-huiskranten. Het bureau heeft vanaf april 2004 binnen het verspreidingsgebied van deze uitgever in totaal 26.000 respondenten van 13 jaar en ouder telefonisch ondervraagd. Bij het onderzoek waren lezers van in totaal 462 titels betrokken, waaronder 182 van Wegener Huis-aan-huiskranten.
Het overgrote deel (92 procent) van de ondervraagden geeft aan ‘wel eens’ een huis-aan-huiskrant in te zien. Gemiddeld wordt een willekeurig nummer van een huis-aan-huiskrant door 84 procent van de ondervraagden gelezen.
Naar leeftijd, geslacht, inkomen en opleidingsniveau vormen de lezers van huis-aan-huiskranten een vrijwel evenredige afspiegeling van de totale populatie.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMet een totaal bereik van 81 procent en een gemiddeld bereik van 66 procent liggen de bereikcijfers van de huis-aan-huiskranten van Wegener gemiddeld hoger dan die van de concurrent. Met de titels van Wegener Huis-aan-huiskranten worden 8 van de 10 personen bereikt die dagelijks de boodschappen doen, wordt 77 procent van de jongeren (1,7 miljoen consumenten) en ruim 2,1 miljoen hoger opgeleide consumenten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid