Overslaan en naar de inhoud gaan

“Adverteerders willen invloed op programmering

Adverteerders willen grotere stem in de programmering hebben nu reclameblokken slechter bekeken worden. In de toekomst zouden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zei Maurice Levy, chairman en ceo van Publicis Groupe afgelopen week op de tv-beurs Mipcom in Cannes. Bureau Brandstage tekende dat op en meldt het op zijn weblog.

related partner content for mobile comes here

Levy waarschuwde dat adverteren en programmeren zullen moeten veranderen met de komst van personal video recorders en breedband die de traditionele 30-seconden break zullen bedreigen. Advertiser-funded shows en programmasponsoring zijn evenals in Nederland streng gereguleerd in Groot-Brittannie en er wordt al gelobbyd om beperkingen op te heffen.

Levy: ‘Zenders en reclamenetwerken hebben tot nu toe zeer nauw samengewerkt, maar met een zekere afstand. De media hebben de bureaus op die afstand gehouden, om te voorkomen dat het geld van de adverteerder invloed zou krijgen op de content die de zender biedt. Maar, we zullen nog nauwer moeten samenwerken, waarbij we het uiterste respect moeten tonen voor de kijkers en de content.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in