“Adverteerders willen invloed op programmering


Dat zei Maurice Levy, chairman en ceo van Publicis Groupe afgelopen week op de tv-beurs Mipcom in Cannes. Bureau Brandstage tekende dat op en meldt het op zijn weblog.
Levy waarschuwde dat adverteren en programmeren zullen moeten veranderen met de komst van personal video recorders en breedband die de traditionele 30-seconden break zullen bedreigen. Advertiser-funded shows en programmasponsoring zijn evenals in Nederland streng gereguleerd in Groot-Brittannie en er wordt al gelobbyd om beperkingen op te heffen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSLevy: ‘Zenders en reclamenetwerken hebben tot nu toe zeer nauw samengewerkt, maar met een zekere afstand. De media hebben de bureaus op die afstand gehouden, om te voorkomen dat het geld van de adverteerder invloed zou krijgen op de content die de zender biedt. Maar, we zullen nog nauwer moeten samenwerken, waarbij we het uiterste respect moeten tonen voor de kijkers en de content.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid