‘Gebruik social media maakt werkgever aantrekkelijk’
41 procent van de werknemers stelt dat het gebruik van social media het werkplezier verhoogt en zes procent zegt dit heel belangrijk te vinden in zijn of haar baan.
"Er zijn nog steeds veel organisaties die sites als Twitter, Facebook en LinkedIn geblokkeerd hebben voor hun personeel," vertelt Raymond Puts, directeur van Unique. "Hierdoor kan je als organisatie echter kansen missen. Wanneer juist ingezet, kunnen deze media een meerwaarde bieden voor de organisatie. Daarnaast blijkt dat door het bieden van deze toegang de aantrekkelijkheid van een werkgever stijgt. Vooral door de op handen zijnde 'war for talent' is het belangrijk dat werkgevers het gebruik van social media overwegen.”
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaUnique is momenteel bezig met het veldwerk voor de MKB Marktmonitor 2011 die zich dit jaar richt op aantrekkelijk werkgeverschap in Nieuwe Tijden. De genoemde resultaten komen voort uit een eerste analyse van dit kandidaatonderzoek. Het hele rapport wordt in december 2011 verwacht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid