'Consument overtuigen over te stappen op BlackBerry'
Dat zei Patrick Spence van Research in Motion (RIM), het moederbedrijf van BlackBerry, woensdag in een vraaggesprek met het ANP. Spence is directeur voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika.
Volgens RIM hebben in de hele wereld nu 67 miljoen mensen een BlackBerry; eind november vorig jaar waren dat er nog 55 miljoen. In de regio waar Spence mede verantwoordelijk voor is, kwamen er in de afgelopen drie weken 1 miljoen mensen met een BlackBerry bij. De BlackBerry was in de maand mei de bestverkochte smartphone in Nederland, volgens cijfers van RIM.
´We kunnen spreken van een explosieve groei wereldwijd, een mijlpaal', zei Spence. 'En Nederland heeft daar een groot aandeel in, zowel bij consumenten als zakelijke gebruikers. We gaan de komende maanden zeven nieuwe Bold-smartphones introduceren. De huidige BlackBerry Bold-smartphone doet het al heel erg goed in Nederland.'
De aandeelhouders en investeerders van RIM waren tijdens de algemene aandeelhoudersvergadering dinsdag minder enthousiast. Zij verwijten de top van het bedrijf mismanagement, omdat RIM veel marktaandeel verliest aan concurrenten Apple en Google, vooral in Noord-Amerika. 'Jullie laten je lunch opeten door Apple en Google. Jullie zijn vernieuwend, maar niet goed in het verkopen van jullie producten', zei een teleurgestelde investeerder.
Volgens Spence wordt er hard gewerkt om een substantieel aandeel te houden. 'De Amerikaanse markt is uniek. Daar komt bij dat we in veel andere markten wel groei realiseren. Dat heeft vooral te maken met de juiste netwerken en operators waarmee we samenwerken.'
Onlangs introduceerde RIM zijn tablet PlayBook op de Nederlandse markt.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid