'Social media niet bovenaan bij online marcom'
Voor bijna 80 procent van de bedrijven staat e-mail nog altijd bovenaan bij online marketingmedia, gevolgd door door display (48 procent) en social media (44 procent). Mediacom Science komt die conclusie na onderzoek in de zes grootste Europese economiën in opdracht van directmarketingbedrijf eCircle.
Nederland staat met 47 procent van de marketeers die nieuwe digitale kanalen in hun online marketingmix hebben geïntegreerd op de derde positie. Spanje en Groot-Brittannië lopen voorop in het gebruik van social media voor bedrijfscommunicatie.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVerder blijken de doelen die bedrijven via social media nastreven uiteen te lopen van het promoten van nieuwe producten en het genereren van leads tot het bevorderen van merkbekendheid en klantloyaliteit. Voor Nederlandse marketeers is Facebook het belangrijkste sociale netwerk (79 procent), gevolgd door Twitter (77 procent) en LinkedIn (47 procent);
Mediacom Science concludeert dat bedrijven social media slechts aarzelend oppakken.
Bron: Automatisering Gids (Rolf Zaal)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid