Overslaan en naar de inhoud gaan

'Social media niet bovenaan bij online marcom'

Social media zijn bij nog niet de helft van de bedrijven de belangrijkste middelen voor online marketingcommunicatie, blijkt uit Europees…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor bijna 80 procent van de bedrijven staat e-mail nog altijd bovenaan bij online marketingmedia, gevolgd door door display (48 procent) en social media (44 procent). Mediacom Science komt die conclusie na onderzoek in de zes grootste Europese economiën in opdracht van directmarketingbedrijf eCircle.

related partner content for mobile comes here

Nederland staat met 47 procent van de marketeers die nieuwe digitale kanalen in hun online marketingmix hebben geïntegreerd op de derde positie. Spanje en Groot-Brittannië lopen voorop in het gebruik van social media voor bedrijfscommunicatie.

Verder blijken de doelen die bedrijven via social media nastreven uiteen te lopen van het promoten van nieuwe producten en het genereren van leads tot het bevorderen van merkbekendheid en klantloyaliteit. Voor Nederlandse marketeers is Facebook het belangrijkste sociale netwerk (79 procent), gevolgd door Twitter (77 procent) en LinkedIn (47 procent);

Mediacom Science concludeert dat bedrijven social media slechts aarzelend oppakken.

Bron: Automatisering Gids (Rolf Zaal)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in