Overslaan en naar de inhoud gaan

E-mailmarketing: individualisering is alles

Het blijft een hele kunst om per e-mail met prospects en klanten te communiceren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Alles draait om ‘personalisering’ van de mails die je verstuurt. Al noemt Matt Simons (Acxiom Digital) het liever ‘individualisering’: ‘Personalisering is dat je hun naam en aanspreektitel goed hebt. Individualisering betekent dat je individuele boodschappen naar mensen stuurt.

Personalisering is simpel, individualisering is gecompliceerd. Je moet de juiste content naar mensen sturen, wat altijd een uitdaging is. En je moet daarvoor voldoende data voor hebben, ook kwalitatieve.’ Spreek de geadresseerde met z’n naam aan. Minstens zo belangrijk is wat er in de onderwerpsregel staat: de meeste mensen kijken daar eerst naar, dan pas naar de afzender. Verder is relevantie essentieel. Dat wil zeggen: wanneer je met klanten communiceert en wat je ze vertelt.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in