
E-mail is er alweer een tijdje. Maar veel marketeers hebben dit krachtige communicatie-instrument nog steeds niet onder de knie, zeggen Britse experts.
Alles draait om ‘personalisering’ van de mails die je verstuurt. Al noemt Matt Simons (Acxiom Digital) het liever ‘individualisering’: ‘Personalisering is dat je hun naam en aanspreektitel goed hebt. Individualisering betekent dat je individuele boodschappen naar mensen stuurt.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensPersonalisering is simpel, individualisering is gecompliceerd. Je moet de juiste content naar mensen sturen, wat altijd een uitdaging is. En je moet daarvoor voldoende data voor hebben, ook kwalitatieve.’ Spreek de geadresseerde met z’n naam aan. Minstens zo belangrijk is wat er in de onderwerpsregel staat: de meeste mensen kijken daar eerst naar, dan pas naar de afzender. Verder is relevantie essentieel. Dat wil zeggen: wanneer je met klanten communiceert en wat je ze vertelt.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee