Overslaan en naar de inhoud gaan

CU - Voor de verandering

De campagne is begonnen en dat zullen we weten ook. Hoe sterk zijn de slogans? En redden ze het met alleen de poster of heb je de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ChristenUnie gaat ‘Voor de verandering’. Wat dat is blijkt absoluut niet uit deze slogan. Want verandering is een lege huls. Je moet als kiezer dan zelf maar invullen wat je wilt veranderen. Toen Obama in 2008 ‘Change’ lanceerde, zat daar een uitermate knappe campagne achter waardoor het begrip geladen was met beelden en plannen. Had de ChristenUnie hun verandering in de campagnecommunicatie aan concrete ideeën gekoppeld, dan had de kiezer begrepen voor welke verandering op 12 september gekozen wordt. Bij de ChristenUnie ontbreekt die associatie met de slogan op de posters.

related partner content for mobile comes here
Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Je moet dus wel het filmpje zien om te snappen wat de ChristenUnie wil en dat is weer een extra drempel. De film is wel verrassend vrolijk met een heus meerstemmig koor, muzikanten en meerdere burgers en professionals die waarden toelichten die ze terug willen. Zoals de advocaat die het belangrijk vindt dat het belang van een ander ook voorop staat. En de oma die haar kleinkinderen niet met slechte staatsfinanciën wil opzadelen. De ChristenUnie maakte ook speciaal een campagnesong. Dan gaat het ook allemaal meer leven. Dan krijgt de ‘verandering ‘iets meer kleur. Maar zonder de spot gezien of het lied gehoord te hebben? Helaas!

Donatello Piras is hoofdtrainer en gespreksleider bij het Nederlands Debat Instituut. Hij volgt de verkiezingscampagne op de voet en publiceert regelmatig over de campagne en de debatten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in