Conversational capital


We weten allemaal dat consumenten graag praten over de producten en diensten die zij afnemen. We weten ook dat deze ervaringen, nu ze op een explosief aantal plaatsen op internet worden uitgewisseld, steeds meer bepalend worden voor het imago van een merk.
Zeker jongeren gaan in de allereerste plaats af op de ervaringen van anderen bij de keuze voor producten en diensten, maar ook voor volwassen consumenten, zo blijkt uit talloos onderzoek, wordt dergelijke informatie steeds belangrijker.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet blijkt voor marketeers echter maar moeilijk om ook daadwerkelijk te sturen op het generen van dergelijke positieve word of mouth. Misschien ook wel omdat het gangbare vocabulaire van de marketing dit moeilijk maakt.
Onlangs trof ik een essay over dit onderwerp aan van het in Canada gevestigde Diesel Marketing onder de titel Building Strong Brands by Leveraging Conversational Capital dat voor marketeers denk ik de moeite waard is om te lezen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid