Overslaan en naar de inhoud gaan

Conversational capital

Door gastblogger Jeroen Duijvestijn van SMO
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

We weten allemaal dat consumenten graag praten over de producten en diensten die zij afnemen. We weten ook dat deze ervaringen, nu ze op een explosief aantal plaatsen op internet worden uitgewisseld, steeds meer bepalend worden voor het imago van een merk.

related partner content for mobile comes here

Zeker jongeren gaan in de allereerste plaats af op de ervaringen van anderen bij de keuze voor producten en diensten, maar ook voor volwassen consumenten, zo blijkt uit talloos onderzoek, wordt dergelijke informatie steeds belangrijker.

Het blijkt voor marketeers echter maar moeilijk om ook daadwerkelijk te sturen op het generen van dergelijke positieve word of mouth. Misschien ook wel omdat het gangbare vocabulaire van de marketing dit moeilijk maakt.

Onlangs trof ik een essay over dit onderwerp aan van het in Canada gevestigde Diesel Marketing onder de titel Building Strong Brands by Leveraging Conversational Capital dat voor marketeers denk ik de moeite waard is om te .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in