Overslaan en naar de inhoud gaan

Dispuut over opt-out e-mail lijsten

Marketingorganisaties in de Verenigde Staten sluiten zich aan bij de klacht tegen het instellen van opt-out e-mail lijsten die een aantal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketingorganisaties in de Verenigde Staten sluiten zich aan bij de klacht tegen het instellen van opt-out e-mail lijsten die een aantal Amerikaanse staten momenteel opzet om ongewenste e-mail reclame voor kinderen te blokkeren. Ondertussen willen nog vijf staten .

related partner content for mobile comes here

Al in november 2005 is een tegen de staat Utah aangespannen vanwege de instelling van een 'do not e-mail' lijst. Ondertussen heeft de staat Michigan er ook al zo een, en Connecticut, Georgia, Hawaii, Illinois en Iowa overwegen zulks.

Recent van de invoering van zo'n lijst op aandringen van marketingorganisaties.
Parlementariërs in de staten komen met de voorstellen voor lijsten voor aanmelding van e-mail adressen om niet te spammen om te voorkomen dat kinderen spam krijgen met pornoaanbiedingen.

De Verenigde Staten zijn in sommige dingen een achterlijk land en het ontbreken van opt-in regelgeving is zoiets. Marketeers claimen met succes hun vrijheid van meningsuiting. Om de bloedingen van de gevolgen van het opt-out principe te stelpen worden dingen als 'do nog e-mail' lijsten opgesteld. Deerniswekkend....

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in