Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing van (anti)terrorisme

U en ik ook: NederlandTegenTerrorisme.nl is de website van de 'landelijke campagne terrorismebestrijding' waarvoor vanmorgen de heren…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

U en ik ook: is de website van de 'landelijke campagne terrorismebestrijding' waarvoor vanmorgen de heren Donner(Justitie), Remkes (Binnenlandse Zaken) en Joustra 'het startschot gaven'. Joustra is de baas van dit zaakje, Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb). Deze mijnheer kent het volk nog als de man die bij het UWV met zijn eigen vorm van terreur het .

related partner content for mobile comes here

Kent Nederland terreur? Over die vraag lopen de meningen uiteen: was de moord op Fortuyn terreur? Nee, en die op Van Gogh wel? Nou ja, geen kwestie voor dit blogje. Als Unilever een nieuw wasmiddel heeft vragen we ons bij de campagne ook niet af of dat middel wel nodig is. Dus ook niet zeuren over deze overheidscampagne, die de terroristen ook bekender helpt worden. Ik maak reclame, dus ik besta.

Het doel van de campagne blijkt tweeledig: de rust bewaren, en tegelijkertijd het volk alert maken voor 'De Terrorist'. Dat eerst doen het kabinet en Joustra onder meer door erop te wijzen dat ook conducteurs en belastingdeskundigen hun spierballen laten zien aan terroristen. Dus als u met een rugzak met een net gekochte wekker de trein in stapt, weest op uw hoede.

En voor ik het vergeet, ook schoonmakers behoren tot het antiterrorismeleger van 200.000 Nederlanders. Nee, nee, nu niet gaan roepen dat die schoonmakers op Schiphol en zo juist potentiële terroristen zijn, dat is racisme. Natuurlijk is racisme een belangrijk kenmerk van de 'alerte burger' in terrorismebestrijding, maar dat zegt natuurlijk niemand in deze marketingcampagne hardop.

Mooie doelstellingen: maakt u zich niet al te druk om terrorisme, maar let wel goed op. Maar het mooiste van de hele campagne, tot nu toe, vind ik de verwijzing naar , geweldig!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in