Consumenten drinken vooral verantwoord


Het bewustzijnsniveau over de gevaren van buitensporig alcoholgebruik is bij veel van consumenten de afgelopen tijd verhoogd. De helft van de consumenten wereldwijd geeft aan dat ze er erg op letten niet te veel te drinken. Volgens Datamonitor laat dit zien dat consumenten hun eigen verantwoordelijkheid nemen wat betreft alcoholconsumptie en de inname hebben verminderd.
Enkele cijfers: in Frankrijk denkt 68,5 procent eraan om niet veel te drinken, in Duitsland 67 procent, Italië 77,2 procent, in Nederland 65 procent, in Groot-Brittannië 48,8 procent, in de VS 59,3 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSommige consumenten hebben besloten om helemaal geen alcohol meer te drinken en Datamonitor verwacht dat met de barre economische tijden dit aantal zal stijgen. In Frankrijk drinkt 22,2 procent van de mensen die de leeftijd hebben om te drinken, geen alcohol. In Duitsland is dat 24,2 procent, in Italië 35,9 procent, in Nederland16,9 procent, in Groot-Brittannië 19,9 procent en in de VS 39,7 procent.
Binge drinking
De hype rond overmatig drankgebruik wordt mede veroorzaakt door het verschil in definitie van het zogenaamde ‘binge drinken’.In medische termen wordt ‘binge drinken’ gezien als vijf of meer drankjes tijdens een ‘sessie’. Het grote publiek denkt aan gewelddadig en a-sociaal gedrag als gevolg van het drinken van veel meer dan vijf drankjes.
Een tip van het marktonderzoekbureau aan marketeers van alcoholhoudende dranken: houd er met de marketing rekening mee dat het merendeel van de consumenten vooral verantwoord wil drinken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid