Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola richt pijlen op Japanse markt

Het nieuwste low calorie-drankje van Coca-Cola in Japan heet Tarumi, wat zoveel betekent als ‘wegzakken’. Het is niet te hopen dat die…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het zijn sombere tijden voor Coca-Cola: de omzet steeg de afgelopen maanden slechts minimaal en de aandelen zijn momenteel zo’n 45 procent lager dan in de hoogtijdagen van het bedrijf in 1998. En dat terwijl aartsrivaal Pepsico zijn omzet met een forse tien procent omhoog zag gaan, mede dankzij Pepsi’s solide marktaandeel in snel groeiende segmenten als mineraalwater en sportdrankjes, een terrein waarop Coca-Cola veel minder sterk staat en nu bezig is aan een verwoede inhaalrace. Verder heeft Coke zijn pijlen vooral gericht op de Japanse markt, waar het merk erg populair is onder jongeren en de frisdrankgigant maar liefst twintig procent van zijn totale winst vandaan haalt. Of dat zo zal blijven is echter de vraag, want de Japanse bevolking vergrijst snel en analisten voorspellen dat de omzetgroei daardoor razendsnel zal inzakken. Diezelfde analisten voorzien overigens voor volgend jaar wel een spectaculaire winstgroei voor Coca-Cola. Maar die groei is helaas alleen maar te danken zijn aan de dramatisch slechte resultaten die dít jaar zijn behaald.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Fortune<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in