Campagne voor kolven op werk


Volgens het Voedingscentrum roepen borstvoeding geven en kolven nog steeds veel weerstand op in de maatschappij. Op hetwerk is het voor veel vrouwen lastig om tijd en ruimte te vinden om te kolven. De campagne moet daar verandering in brengen,zei directeur Yvonne van Sluys van het Voedingscentrum dinsdag.
Zij wees op de gezondheidsvoordelen van borstvoeding. Zo hebben kinderen die borstvoeding kregen, minder kans opovergewicht en is de cognitieve ontwikkeling beter. Het Voedingscentrum hoopt dat in 2006 door de campagne 25 procent van demoeders zes maanden borstvoeding geeft.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens het onderzoek is slechts 21 procent van de werkgevers op de hoogte van de wet- en regelgeving op het gebied vanborstvoeding en werk. Daarin is vastgelegd dat de vrouw gedurende de eerste negen maanden na de bevalling het werk magonderbreken voor kolven of het geven van borstvoeding. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid