Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne voor kolven op werk

Het Voedingscentrum begint een campagne 'Borstvoeding en Werk' om werkgevers nadrukkelijker te wijzen op hun plichten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het Voedingscentrum roepen borstvoeding geven en kolven nog steeds veel weerstand op in de maatschappij. Op hetwerk is het voor veel vrouwen lastig om tijd en ruimte te vinden om te kolven. De campagne moet daar verandering in brengen,zei directeur Yvonne van Sluys van het Voedingscentrum dinsdag.

related partner content for mobile comes here

Zij wees op de gezondheidsvoordelen van borstvoeding. Zo hebben kinderen die borstvoeding kregen, minder kans opovergewicht en is de cognitieve ontwikkeling beter. Het Voedingscentrum hoopt dat in 2006 door de campagne 25 procent van demoeders zes maanden borstvoeding geeft.

Volgens het onderzoek is slechts 21 procent van de werkgevers op de hoogte van de wet- en regelgeving op het gebied vanborstvoeding en werk. Daarin is vastgelegd dat de vrouw gedurende de eerste negen maanden na de bevalling het werk magonderbreken voor kolven of het geven van borstvoeding. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in