Overslaan en naar de inhoud gaan

"Wetenschappers: hoge alcoholaccijns effectief"

Maatregelen die de verkrijgbaarheid van alcohol beperken moeten vaker worden ingezet om overmatig drinken van jongeren tegen te gaan.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is de boodschap van internationale alcoholonderzoekers die werd verwoord door o.a. de Nieuw-Zeelandse professor Sally Casswell tijdens de Europese alcoholconferentie Bridging the Gap in Warschau (16-19 juni 2004).

related partner content for mobile comes here

Overheden werden tijdens het congres opgeroepen om hun beperkte preventiebudget niet alleen in voorlichting te steken.

Een gericht accijnsbeleid heeft de hoogste effectiviteit. Het verbieden van alcoholreclame heeft ook, maar in mindere mate, effect op vermindering van alcoholschade. Alcoholvoorlichting dient een onderdeel te zijn van een pakket aan maatregelen; voorlichting zonder meer heeft geen effect op vermindering van alcoholschade.

STAP (Stichting Alcoholpreventie), is van mening dat voorlichtingsactiviteiten deel uit moeten maken van een pakket effectieve beleidsmaatregelen en niet op zichzelf moeten staan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in