Meetsystemen te ingewikkeld


Recent onderzoek van CMO Council onder duizend CMO’s van Amerikaanse technologiebedrijven laat zien dat 90 procent van de marketingdirecteuren veel belang hecht aan een goed performance meetsysteem. Slechts 20 procent verbindt hieraan echter een actie en maakt gebruik van een goed meetinstrument.
Marketingdirecteuren besteden doorgaans minder dan 2 procent van hun marketingbudget aan een meet-systeem, maar 60 procent is van plan om daar de komende twee jaar meer budget voor vrij te maken. Marketeers doen op dit moment het liefste metingen op het gebied van klantbehoud en loyaliteit, return on investment (ROI), de uitkomsten van een salescampagne, virale marketing en het aantal binnengeko-men leads. De ondervraagde marketeers hebben het liefste een zo simpel mogelijk meetinstrument, en menen dat de meeste instrumenten teveel informatie analyseren, waardoor de resultaten te complex voorgesteld worden. Daarnaast moet de informatie relevant zijn en direct toepasbaar.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet onderzoek laat ook zien dat de mate van de effectiviteit van het performance meetsysteem van invloed is op de geloofwaardigheid van de marketingdirecteuren bij de algemene directie.
De CMO Council is een vereniging voor marketingdirecteuren van techologiebedrijven, met leden als Google, Unica, Oracle, Cisco en Yahoo.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid