Overslaan en naar de inhoud gaan

Meetsystemen te ingewikkeld

Marktingdirecteuren in de VS achten het meten van marketing performance een topprioriteit, maar slechts een op de vijf laat inderdaad de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Recent onderzoek van onder duizend CMO’s van Amerikaanse technologiebedrijven laat zien dat 90 procent van de marketingdirecteuren veel belang hecht aan een goed performance meetsysteem. Slechts 20 procent verbindt hieraan echter een actie en maakt gebruik van een goed meetinstrument.

related partner content for mobile comes here

Marketingdirecteuren besteden doorgaans minder dan 2 procent van hun marketingbudget aan een meet-systeem, maar 60 procent is van plan om daar de komende twee jaar meer budget voor vrij te maken. Marketeers doen op dit moment het liefste metingen op het gebied van klantbehoud en loyaliteit, return on investment (ROI), de uitkomsten van een salescampagne, virale marketing en het aantal binnengeko-men leads. De ondervraagde marketeers hebben het liefste een zo simpel mogelijk meetinstrument, en menen dat de meeste instrumenten teveel informatie analyseren, waardoor de resultaten te complex voorgesteld worden. Daarnaast moet de informatie relevant zijn en direct toepasbaar.

Het onderzoek laat ook zien dat de mate van de effectiviteit van het performance meetsysteem van invloed is op de geloofwaardigheid van de marketingdirecteuren bij de algemene directie.

De CMO Council is een vereniging voor marketingdirecteuren van techologiebedrijven, met leden als Google, Unica, Oracle, Cisco en Yahoo.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in