Overslaan en naar de inhoud gaan

Buckingham Palace bezint zich op persvoorlichting

De pr-medewerkers van Buckingham Palace zijn bezig de voorlichtingsbijeenkomsten voor de pers meer te formaliseren. Het voorstel om een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De PR-medewerkers vonden de optie om dagelijks, of zoals via de Westminster Lobby zelfs twee keer per dag, berichten publiek te maken niet zinvol voor de koninklijke familie, omdat er over hen niet zo veel nieuws te melden valt als over de regering. Daarbij vinden insiders van het paleis nog altijd dat de koningin als staatshoofd boven de politiek en de politieke mores van dagelijkse persconferenties staat.

related partner content for mobile comes here

De 30 medewerkers tellende pr-afdeling wil wel meer regelmaat in de bijeenkomsten brengen, bijvoorbeeld eens per vier dage of eens per maand. Dit met het oog op het jubileum van de koningin volgend jaar.

Secretaris van de koninklijke communicatie-afdeling Simon Walker vind het ook nuttig de persbriefings meer te structureren, maar vind wel dat hoofddoel van de bijeenkomsten het ontkrachten van al in de pers gonzende geruchten moet zijn. Een taak die wordt ondersteund door de rubriek Insight op de van het Britse koningshuis.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in