
De tien e-mailgeboden van Intel:
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandManager Corporate Communicatie
ROC van Amsterdam - FlevolandTeammanager Communicatie
Waterschap Zuiderzeeland- Gebruik je inbox niet als ‘to do’ mapje. Lees alles één keer, antwoord direct als dat nodig is, delete waar mogelijk, en zet de rest in project-specifieke mappen.
- Maak een ‘vijf weken-map’, waarin alles na vijf weken automatisch gewist wordt. Zet daarin alles waarvan je niet zeker weet of iemand er nog op terug gaat komen.
- Spreek met collega’s afkortingen af die onmiddellijk duidelijk maken welke actie gevraagd wordt; AR = action required, MSR = monthly status report.
- Gebruik ‘reply to all’ en ‘cc’ zo min mogelijk.
- Laat jezelf van distributielijsten halen waar je niet per se op hoeft te staan.
- Gebruik de afwezigheidsassistent als je niet op kantoor bent.
- Stuur zo mogelijk mailtjes met alleen een subject-regel, en beëindig die met een afkorting als EOM = end of message.
- Graphics en attachments houden vreselijk op, dus wees er spaarzaam mee.
- Overweeg of een attachment van meer dan 5MB niet op het intranet of de bedrijfswebsite kan.
- Wees specifiek. Stuur je een attachment van 20 pagina’s, zet dan in het mailtje op welke pagina(‘s) de belangrijke informatie staat.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid