Overslaan en naar de inhoud gaan

E-mail tips van Intel

Bij semiconductorgigant Intel is het niet ongewoon dat een medewerker 300 mailtjes per dag krijgt. In het hele bedrijf komen er…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De tien e-mailgeboden van Intel:

related partner content for mobile comes here
  1. Gebruik je inbox niet als ‘to do’ mapje. Lees alles één keer, antwoord direct als dat nodig is, delete waar mogelijk, en zet de rest in project-specifieke mappen.
  2. Maak een ‘vijf weken-map’, waarin alles na vijf weken automatisch gewist wordt. Zet daarin alles waarvan je niet zeker weet of iemand er nog op terug gaat komen.
  3. Spreek met collega’s afkortingen af die onmiddellijk duidelijk maken welke actie gevraagd wordt; AR = action required, MSR = monthly status report.
  4. Gebruik ‘reply to all’ en ‘cc’ zo min mogelijk.
  5. Laat jezelf van distributielijsten halen waar je niet per se op hoeft te staan.
  6. Gebruik de afwezigheidsassistent als je niet op kantoor bent.
  7. Stuur zo mogelijk mailtjes met alleen een subject-regel, en beëindig die met een afkorting als EOM = end of message.
  8. Graphics en attachments houden vreselijk op, dus wees er spaarzaam mee.
  9. Overweeg of een attachment van meer dan 5MB niet op het intranet of de bedrijfswebsite kan.
  10. Wees specifiek. Stuur je een attachment van 20 pagina’s, zet dan in het mailtje op welke pagina(‘s) de belangrijke informatie staat.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in