Overslaan en naar de inhoud gaan

Brodeur en Schoep&Van der Toorn worden Pleon

Deze week worden de pr-bureaus Brodeur en Schoep&Van der Toorn omgedoopt tot Pleon. De aanleiding is de fusie van het Brodeur-netwerk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Nederland had Brodeur de (vaak internationale) IT-klanten en was Schoep&Van der Toorn vooral voor de overheid bezig. Dat onderscheid verdwijnt nu, zegt Tim de Boer, de algemeen directeur van het nieuwe Pleon.
De nieuwe keten wordt gepositioneerd als een Europese onderneming die begrijpt wat Europese klanten wensen. De andere grote pr-netwerken zijn Amerikaans van oorsprong en die ontberen dat talent, meldt De Boer.
De nieuwe onderneming telt 680 werknemers in 23 kantoren in 9 landen. Pleon is een onderdeel van de Omnicon Groep, en in Nederland wordt het nu onder de BBDO-groep geplaatst. Dat betekent dat Pleon een zusje van FHV/BBDO wordt. De partijen moeten nauwer gaan samenwerken om ‘geïntegreerde communicatie’ dichterbij te brengen. De Boer: ‘Klassieke communicatie in de zin van zoveel mogelijk lawaai maken, is vandaag de dag veel minder relevant. Wij willen communicatie verbinden met economisch en politiek inzicht.'

related partner content for mobile comes here

De ambities zijn ook groot, zegt De Boer. ‘Klanten komen bij ons, omdat ze sneller willen groeien dan de markt. En het wordt ook wel eens tijd om dat uit te leggen.’
Daartoe wil Pleon verder gaan dan het regelen ‘van een interview in het Financieele Dagblad’. Public affairs hoort er bij, want voor overheden én bedrijven wordt het steeds belangrijker om grip te krijgen op hun omgeving door draagvlak te creëren, aldus De Boer. Pleon wil ook aan business planning doen. De Boer: ‘Dat is de vertaling van marktkansen in een groeipad van een onderneming. Wij helpen bij de ontwikkeling van de marketingmix, product, prijs, distributie en communicatie. Veelal adviseren we ook over de noodzakelijke aanpassingen in de organisatie.’
Naast De Boer (algemeen directeur) wordt het MT gevormd door Egbert Jan van Bel (commerciële vraagstukken) en Jim Wouda ( overheids- en draagvlakvraagstukken).
Nederland telt op dit moment zo’n 70 werknemers en De Boer verwacht binnen twee jaar op 100 te zitten. Naar eigen zeggen is Pleon in Europa nu nummer twee op communicatie-adviesgebied, na Citigate.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in