Overslaan en naar de inhoud gaan

(B2B campagne) Accenture laat klanten aan het woord, zoals Unilever

Accenture laat in de nieuwe global merkcampagne de klanten aan het woord. In het vervolg op de campagne “High performance. Delivered.”…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Accenture laat in de nieuwe global merkcampagne de klanten aan het woord. In het vervolg op de campagne “High performance. Delivered.” doen onder andere , en de hun best voor het consultancybureau.

related partner content for mobile comes here

Accenture werkte hiervoor 6 jaar lang met Tiger Woods, maar stopte in 2009 met de samenwerking. Het bedrijf van de pay off “Go on. Be a Tiger” met de nieuwe campagne “High performance. Delivered”, en gebruikte dieren (maar geen tijgers...) als metafoor.

Probleem van dieren is dat je er als bedrijf nooit echt uit springt, tenzij je het Wereld Natuur Fonds bent natuurlijk. Dus in plaats van dit generieke beeld zet het bureau nu de eigen klanten in dmv testimonials, om te laten zien wat Accenture allemaal doet en kan.

Voor Unilever bijvoorbeeld hielp Accenture bedrijfsprocessen te versimpelen en te standaardiseren in 100 landen, wat een besparing van 1 miljard euro opleverde. En voor het Marriott implementeerde het bureau een online retailplatform dat negen websites in 7 talen ondersteunt, en waarmee boekingen makkelijker verwerkt kunnen worden. Het platform bracht 7 miljard dollar op aan jaarlijkse online sales.

De Unilever-uiting laat een vrouw met wapperend haar zien, met de boodschap dat Accenture Unilever hielp een miljard te besparen, zonder enige ‘tangles’. Ik ben benieuwd wat de Nederlandse vertaling van dat woord wordt. Wirwar?

Kevin Lane Keller, marketingprofessor aan Dartmouth College’s Tuck School of Business vertelt over Accenture’s nieuwe aanpak op het branded Youtube-kanaal:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Testimonials worden heel vaak gebruikt in b2b-campagnes. Denk aan Adobe Systems, IBM en Xerox. Hoe blijf je dan weg van het generieke? ‘Door de humoristische aanpak en het kleurgebruik,’ aldus Roxanne Taylor, marketing en communicatiedirecteur Accenture, tegen de : ‘De uitingen differentieren ons niet alleen van de concurrentie, maar juist ook van andere bedrijven die testimonials gebruiken in hun campagnes. In de uitingen hebben we expres geen werknemers laten zien in vergaderruimtes, met opgerolde mouwen. Dat het niet generiek mocht zijn, was 1 van de voorwaarden.’

Afstand scheppen
Doel van de campagne: het vergroten van de merkdifferentiatie en meer afstand scheppen tussen Accenture en de concurrentie.

Naast de klantcase is er ook meer aandacht voor beeld en copy, door aandacht te geven aan het > element in het logo van Accenture.

Accenture scheidde voor deze campagne creatie van executie. Voor creatie werd de hulp ingeroepen van TBWA/Chiat/Day. Tag Worldwide moest het concept vertalen en wereldwijd implementeren. Voor mediaplanning en -inkoop werd gebruik gemaakt van Accenture’s vaste mediabureau MEC (WPP).

De b2b-campagne maakt gebruik van een groot aantal kanalen: print, luchthavenreclame (73 luchthavens in 35 landen), outdoor, televisie, online advertising, search, mobiel, social media en interactieve billboards, recruitment marketingmaterialen, presentaties bij klanten, een nieuwe website, interne communicatie en branding bij alle Accenture-kantoren, in meer dan 200 steden in 6 landen.
Het jaarlijkse budget van de campagne wordt geschat op 65-70 miljoen dollar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in