Nieuwe versie Social Strategy Model
In 2009 introduceerde Sjef Kerkhofs (Pondres) het Social Strategy Model, voor het maken van een strategisch social media plan. Deze week kwam er een aanpassing.
De nieuwe versie van het Social Strategy Model (nu Social Strategy Model 2011 genaamd), is op enkele onderdelen aangepast.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHet model bestaat nog altijd uit een centrale interne kern, met daaromheen analyserende en strategische keuzes. De interne cirkel van het Social Strategy Model 2011 is echter omgedoopt tot het 'DNA van de onderneming', bestaande uit de facetten ʻmensenʼ, ʻstrategieʼ en ʻproducten/dienstenʼ. Het DNA van het bedrijf moet continu als rode lijn binnen de socialemediastrategie bewaakt worden.
Vervolgens is meer nadrukkelijk dan in het vorige model de rol van de nulmeting benadrukt, die als kick-off geldt voor de analyserende stappen in het model. Met de nulmeting kun je zien waar je organisatie staat ten opzichte van de concurrentie.
Sjef Kerkhofs legt uit: ‘Het huidige kalenderjaar maakt duidelijk dat er voor organisaties die met sociale media aan de slag gaan, een grote valkuil bij is gekomen, namelijk het daadwerkelijke management en beheer van sociale media na het inplementeren van de strategie. De capaciteit of kennis ontbreekt vaak, waardoor beheer wordt verwaarloosd en de socialemediawerkzaamheden niet tot een succes kunnen uitgroeien. Ook hier is in de nieuwe variant meer nadruk op gelegd.’
Het verbeterde model is terug te vinden in de bijgeleverde whitepaper, die Molbloggers hier kunnen inzien.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid