Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe versie Social Strategy Model

In 2009 introduceerde Sjef Kerkhofs (Pondres) het Social Strategy Model, voor het maken van een strategisch social media plan. Deze week…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2009 introduceerde Sjef Kerkhofs (Pondres) het , voor het maken van een strategisch social media plan. Deze week kwam er een aanpassing.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe versie van het Social Strategy Model (nu Social Strategy Model 2011 genaamd), is op enkele onderdelen aangepast.

Het model bestaat nog altijd uit een centrale interne kern, met daaromheen analyserende en strategische keuzes. De interne cirkel van het Social Strategy Model 2011 is echter omgedoopt tot het 'DNA van de onderneming', bestaande uit de facetten ʻmensenʼ, ʻstrategieʼ en ʻproducten/dienstenʼ. Het DNA van het bedrijf moet continu als rode lijn binnen de socialemediastrategie bewaakt worden.

Vervolgens is meer nadrukkelijk dan in het vorige model de rol van de nulmeting benadrukt, die als kick-off geldt voor de analyserende stappen in het model. Met de nulmeting kun je zien waar je organisatie staat ten opzichte van de concurrentie.

Sjef Kerkhofs legt uit: ‘Het huidige kalenderjaar maakt duidelijk dat er voor organisaties die met sociale media aan de slag gaan, een grote valkuil bij is gekomen, namelijk het daadwerkelijke management en beheer van sociale media na het inplementeren van de strategie. De capaciteit of kennis ontbreekt vaak, waardoor beheer wordt verwaarloosd en de socialemediawerkzaamheden niet tot een succes kunnen uitgroeien. Ook hier is in de nieuwe variant meer nadruk op gelegd.’

Het verbeterde model is terug te vinden in de bijgeleverde whitepaper, die Molbloggers .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in