Overslaan en naar de inhoud gaan

Reframe gaat groot onderzoek naar diversiteit in Nederlandse marketingsector
houden

Naast personeelsdiversiteit wordt er gekeken naar mate waarin diversiteit en inclusie een rol spelen in ontwikkeling campagnes en content.
reframe
Het bestuur van Reframe.
reframe
Het bestuur van Reframe.

Stichting Reframe lanceert een omvangrijk onderzoek naar diversiteit, gelijkheid en inclusie in de Nederlandse marketingsector. Dat moet inzicht geven in de staat van diversiteit en inclusie, zowel op het gebied van personeelsbeleid als bij de ontwikkeling van campagnes in de sector.

related partner content for mobile comes here

Reframe zet zich in om diversiteit en inclusie te versnellen in de marketingcommunicatie-industrie en op die manier bij te dragen aan een inclusievere samenleving. In tegenstelling tot eerdere onderzoeken die zich vooral richtten op diversiteit binnen organisaties, breidt Reframe dit onderzoek uit naar het creatieve proces.

Naast personeelsdiversiteit wordt er specifiek gekeken naar de mate waarin diversiteit en inclusie een rol speelt in de ontwikkeling van campagnes en content. Het onderzoek behandelt zowel de belemmerende als stimulerende factoren die belangrijk zijn voor het creëren van inclusief werk.

Grootschalige deelname en representativiteit

Met een steekproef van duizenden deelnemers, hoopt Reframe een representatieve doorsnede van de sector te bereiken. Het gaat dan om deelnemers werkzaam bij communicatiebureaus tot adverteerders, mediabureaus en onderzoeksbureaus, en bieden inzichten vanuit verschillende functieniveaus. 



Ahmed Ait Moha, bestuurslid van Stichting Reframe, hoopt dat de inzichten die dit oplevert ‘helpen om de sector concrete handelingsperspectieven te bieden om inclusiever te worden.’

Samenwerking en ondersteuning uit de sector

Reframe werkt samen met brancheorganisaties als VIA, BVA, ADCN, Data & Insights Network en Dutch Digital Design. Het onderzoek wordt financieel mede mogelijk gemaakt door VIA.

Een onderzoek van deze omvang is essentieel voor vooruitgang in de sector, vindt Melanie Bosveld, bestuurslid van VIA. Diverse en inclusieve campagnes beginnen volgens haar bij een divers team en een inclusieve werkomgeving.

Bosveld: ‘Door inzicht te krijgen in hoe diversiteit, gelijkheid en inclusie ons creatieproces beïnvloeden – of juist niet – leggen we de basis voor een eerlijkere, representatieve industrie die zowel in personeelsbeleid als in uitingen bijdraagt aan verandering.’

Publicatie van resultaten in 2025

Het veldwerk voor het onderzoek staat gepland voor begin 2025. Reframe verwacht medio 2025 de resultaten te publiceren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in