Overslaan en naar de inhoud gaan

Zilveren en bronzen Effie voor Porter Novelli

Pr-bureau Porter Novelli heeft gisteravond twee Effies gewonnen. De Tikkie Terug-campagne voor Ariel (Procter & Gamble) werd bekroond…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Tikkie Terug-campagne, waar onder meer ook Saatchi & Saatchi aan werkte, was erop gericht om ‘met z'n allen een tikkie terug te doen’ voor een beter milieu door bijvoorbeeld te wassen op minder hoge temperaturen. Een van de resultaten van de campagne was dat 52 procent van de mensen die thuis de was doen nu vaak op 30ºC wassen. Het pr-deel van de geïntegreerde campagne resulteerde in circa 80 miljoen impressies via tv, radio, landelijke dagbladen, magazines en online media. De campagne voor Ariel werd vorige maand ook al met een Europese Sabre onderscheiden.

related partner content for mobile comes here

Voor de Sire-campagne ‘Pleegouders zijn bijzonder nodig’ ontwikkelde Porter Novelli samen met DDB en Politiek Online de strategie. Er werden vervolgens diverse offline en online communicatieactiviteiten uitgezet. Dit resulteerde in een spectaculaire toename van het aantal informatieaanvragen voor pleegouderschap en uiteindelijk 1.150 nieuwe adressen van potentiële pleeggezinnen. Daarnaast is het pleegouderschap hoger op de politieke agenda gekomen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in