Overslaan en naar de inhoud gaan

XS4ALL maakt verhalen en documentaires over de wonderen van het internet

Onderzoekers, kunstenaars en documentairemakers werkten mee aan de campagne ‘Wonders of the Web’
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Bureau N=5 werkte samen met onderzoekers, kunstenaars en documentairemakers voor de nieuwe campagne van internetprovider XS4ALL. In de campagne benadrukt XS4ALL al het moois dat het internet biedt.

related partner content for mobile comes here

Mooie kant van het internet


Volgens de makers hoor en lees je vooral negatieve berichten over het internet. Privacy staat online onder druk, social media maken ons ongelukkig en hackers zijn met ransomware uit op geld in ruil voor gegevens. Door al dat nieuws vergeten mensen bijna dat internet de meest fantastische dingen mogelijk maakt. Daarom wil XS4ALL met de nieuwste campagne ‘Wonders of the Web’ de mooie kant van het internet benadrukken.

Volgens de makers hoor en lees je vooral negatieve berichten over het internet. Privacy staat online onder druk, social media maken ons ongelukkig en hackers zijn met ransomware uit op geld in ruil voor gegevens. Door al dat nieuws vergeten mensen bijna dat internet de meest fantastische dingen mogelijk maakt. Daarom wil XS4ALL met de nieuwste campagne ‘Wonders of the Web’ de mooie kant van het internet benadrukken.

Programmamakers en researchers


N=5 is verantwoordelijk voor de strategie en bedacht het concept. Programmamakers en researchers in van VPRO Tegenlicht, Zomergasten en het NOS Journaal werkten mee. Het resultaat is een serie verhalen over de mooie kant van het web.

N=5 is verantwoordelijk voor de strategie en bedacht het concept. Programmamakers en researchers in van VPRO Tegenlicht, Zomergasten en het NOS Journaal werkten mee. Het resultaat is een serie verhalen over de mooie kant van het web.

Een verhaal over hoe online gamers voor een doorbraak in hiv-onderzoek zorgden. Hoe een 9-jarige Nederlandse jongen voor zichzelf een 3D-geprinte prothese vond. Dat er een bewoonbare planeet werd ontdekt die NASA over het hoofd zag. En hoe internet Afghaanse vrouwen kansen geeft om toch te kunnen werken.

Kunstenaarskoppel


De verhalen zijn vormgegeven door het Nederlandse kunstenaarskoppel Van Santen & Bolleurs. Zij maakten eerder werk voor Viktor&Rolf, de Volkskrant en Het Parool. De uitingen zijn geen computeranimaties, maar stuk voor stuk echte, speciaal voor de campagne gebouwde onderdelen..

De verhalen zijn vormgegeven door het Nederlandse kunstenaarskoppel Van Santen & Bolleurs. Zij maakten eerder werk voor Viktor&Rolf, de Volkskrant en Het Parool. De uitingen zijn geen computeranimaties, maar stuk voor stuk echte, speciaal voor de campagne gebouwde onderdelen..

Verdiepende documentaire


Het verhaal over online gamers is niet alleen te zien in de tv-commercial, maar ook in een verdiepende online documentaire. Deze docu werd door N=5 samen met René van ‘t Erve en De Haaien ontwikkeld (bekend van tv-programma’s zoals ‘Langs de Oevers van de Yangtze’, ‘De Rechtbank’ en ‘Van Moskou tot Moermansk’). Je vindt alle verhalen hier.

Je vindt alle verhalen hier.

Credits:
XS4ALL
Marieke Willemsen, Claudia Ammerlaan, Dennis van Steijn, Bernadette de Hoog-Bos

Strategy: Joris Gruiters
Art Director: Carsten van Berkel
Copywriter: Stefan Leendertse, Nienke Oosterbaan
Webvertising Director: Marcel Hellemons
Producer: Guy van der Hoop, Joakim Lindhout, Casper Reus
Account: Anouk Zink, Leonie van der Mark, Yoeri Kastelein

Productie:
TVC
Production Company: Mrs. Robinson
Producer: Monique Grondijs
Director: Van Santen & Bolleurs
DOP: Pjotr Kukla
Off-line Editor: The Compound
Post Production Company: The Compound
Sound & muziek: Audentity (Niels den Otter)
Voice-Over: Jan-Douwe Kroeske

Online Video:
Productie Maatschappij: Akula
Regie: René van ’t Erve
Camera: Stijn Hoekstra
Geluid: Peter Suyderhoud
Research: René van ’t Erve
Offline Editor: Marvin Schoemaker
Producent: Arjan van Engen
Producer: Fleur Janssen
Audiomixage: Joost Oskamp
Grading: Gerhard van der Beek

Fotografie
Production Company: Mrs. Robinson
Director: Van Santen & Bolleurs
Producer: Monique Grondijs
In samenwerking met : MindShare/ Pink Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in