Overslaan en naar de inhoud gaan

Wilkinson mag door met reclame

Scheermessenfabrikant Wilkinson mag in reclame blijven beweren dat geen ander scheermes gladder scheert dan zijn nieuwe systeem Quattro, zo…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Concurrent Gillette had een kort geding aangespannen. Ze eiste dat Wilkinson zijn stelling zou intrekken. Maar de rechter in Utrecht oordeelde dat Wilkinson de beweringen voldoende met onderzoek heeft onderbouwd.

related partner content for mobile comes here

Wilkinson moest ook een nederlaag incasseren. Het bedrijf had in hetzelfde kort geding als tegeneis gesteld dat Gillette niet meer ongefundeerd mocht beweren de beste, de gladste en de comfortabelste te zijn. Ook die eis wees de rechter af. Volgens rechter H. Schepen zijn superlatieven in de reclame zo uitgehold dat een gemiddeld geïnformeerde consument de zinsnede 'the best a man can get' niet als een superioriteitsclaim van Gillette zal opvatten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in