Overslaan en naar de inhoud gaan

Weet Wat Je Ziet in conflict met Reklame Rakkers

De stichting Reklame Rakkers wordt door een andere stichting die zich op jongeren richt, Weet Wat Je Ziet, gesommeerd om het boek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De stichting zegt dat ze ‘Weet Wat Je Ziet’ als merk geregistreerd heeft bij het Benelux Merkenbureau. Weet Wat Je Ziet benadrukt dat Reklame Rakkers van haar bestaan afweet en toch is er een boekje uitgebracht met de titel ‘Reclame, Weet Wat Je Ziet’. Het boekje wordt aangeboden aan scholen en moet leerlingen een beter beeld geven van de noodzaak van commercie in de media.

related partner content for mobile comes here

Merkrecht-advocaat Ten Hove van de stichting Weet Wat Je Ziet heeft inmiddels contact gehad met de Reklame Rakkers. ‘Maar die organisatie geeft aan nooit eerder te hebben gehoord van de stichting', zo staat in een persbericht. De stichting wil daarom het boek per direct uit de handel laten nemen. Desnoods laat zij de rechter een uitspraak doen.

Weet Wat Je Ziet zegt jongeren bewust te willen maken van de macht en de invloed van de media op het individuele denken. Door middel van workshops in klassen op scholen laten trainers zien hoe de media werken en welke tactieken en trucs worden gebruikt om de kijker/lezer/luisteraar te beïnvloeden.

De initiatiefnemers melden ook nog: ‘Reklame Rakkers wil kinderen bewust maken van de rol van de commercie. Daartoe wordt ze ondersteund door grote commerciële bedrijven als McDonald’s. Het spreekt voor zich dat de doelstellingen van beide stichtingen elkaar in de weg zitten.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in