Weet Wat Je Ziet in conflict met Reklame Rakkers
De stichting zegt dat ze ‘Weet Wat Je Ziet’ als merk geregistreerd heeft bij het Benelux Merkenbureau. Weet Wat Je Ziet benadrukt dat Reklame Rakkers van haar bestaan afweet en toch is er een boekje uitgebracht met de titel ‘Reclame, Weet Wat Je Ziet’. Het boekje wordt aangeboden aan scholen en moet leerlingen een beter beeld geven van de noodzaak van commercie in de media.
Merkrecht-advocaat Ten Hove van de stichting Weet Wat Je Ziet heeft inmiddels contact gehad met de Reklame Rakkers. ‘Maar die organisatie geeft aan nooit eerder te hebben gehoord van de stichting', zo staat in een persbericht. De stichting wil daarom het boek per direct uit de handel laten nemen. Desnoods laat zij de rechter een uitspraak doen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisWeet Wat Je Ziet zegt jongeren bewust te willen maken van de macht en de invloed van de media op het individuele denken. Door middel van workshops in klassen op scholen laten trainers zien hoe de media werken en welke tactieken en trucs worden gebruikt om de kijker/lezer/luisteraar te beïnvloeden.
De initiatiefnemers melden ook nog: ‘Reklame Rakkers wil kinderen bewust maken van de rol van de commercie. Daartoe wordt ze ondersteund door grote commerciële bedrijven als McDonald’s. Het spreekt voor zich dat de doelstellingen van beide stichtingen elkaar in de weg zitten.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid