‘Zonnebloem kleurt je wereld’


Met de campagne brengt Nationale Vereniging de Zonnebloem, één van de grootste vrijwilligersorganisaties van Nederland, het belang van het bezoekwerk door de 38.500 Zonnebloemvrijwilligers onder de aandacht. Veel mensen kennen de Zonnebloem vooral van de aangepaste vakanties, en dan met name de reizen met het eigen (nieuwe) vakantieschip. Maar het bezoekwerk vormt sinds jaar en dag het hart van de Zonnebloem.
Samen brengen de vrijwilligers elk jaar meer dan 1 miljoen bezoekjes aan 60.000 mensen met een fysieke beperking door ziekte, handicap of leeftijd.
De publiekscampagne, die loopt tot en met september, bestaat uit tv-spotjes en advertenties in dag- en weekbladen in de periode mei/juni en augustus/september. Danny de Munk, die al enige jaren actief is voor de Zonnebloem, speelt een hoofdrol in de uitingen. Daarnaast worden er de komende weken door het hele land miljoenen zonnebloempitten verspreid onder vrijwilligers, donateurs, scholen, winkels en gemeenten. De bedoeling is dat deze worden geplant en op Nationale Ziekendag (10 september) worden geoogst en dat zo veel mogelijk Nederlanders die dag met een bosje vers afgesneden zonnebloemen op bezoek gaan bij een hulpbehoevende of zieke. De campagne wordt afgesloten met de Zonnebloemweek, voorafgaand aan Nationale Ziekendag, van 4 tot en met 10 september 2006. In deze actieweek vinden tal van activiteiten plaats in het hele land, waaronder een landelijk debat over eenzaamheid.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid