Overslaan en naar de inhoud gaan

Baukje is dood en begraven.....

Slik. Er verdwijnt weer een merk. Baukje.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de typerende rode verpakking en het gele logo voorzag het oude vertrouwde merk talloze thuisbakkers van de noodzakelijke ingredienten, zoals suikerpaddestoelen, amandelen, poeder voor gele banketbakkersroom en chocoglazuur.

related partner content for mobile comes here

Baukje gaat nu Dr. Oetker heten. 'Er ontstaat zo meer eenheid en vernieuwing in het schap', laat Dr. Oetker zakelijk weten. uit Amersfoort heeft Baukje namelijk een tijdje geleden overgenomen en gaat nu innoveren en saneren.

Allemaal logisch en begrijpelijk, maar de jeugd van welke veertiger is niet geplaveid met Baukje-versieringen op de verjaardagstaart en Saroma-pudding op zondag? Ook dat merk wordt nu onder gebracht bij het Dr. Oetker-merk.

Dr. Oetker heeft het assortiment vernieuwd, zodat er meer eenheid is ontstaan, heet het officieel. Door de overnames was er een wildgroei aan merken en producten ontstaan, vindt Dr Oetker.
Op basis van consumentenonderzoek heeft men het assortiment opgedeeld. De meest verkochte producten met de beste recepturen zijn hierin opgenomen.

De bakartikelen van Baukje waren natuurlijk al jaren niet meer vernieuwd. Maar ja, als je een taart bakt en je wilt die versieren grijp je toch altijd naar dezelfde ingredienten?

Dr. Oetker heeft een tijdje terug ook de bakkerij en dessertproducten van Honig en Saroma overgenomen. Merken als Saroma, John Moir en Trixy worden nu verkocht onder Dr Oetker. Ook Koopmans griesmeelpudding komt onder dat label. Alleen de kleur rood van Baukje blijft bestaan.

Edwin Visser van TBWA/Designers Company, het designbureau dat alles onder Dr. Oetker heeft geplaatst, zegt: 'Dr. Oetker is moderner en actueler dan Baukje uit grootmoederstijd. De warme kleur rood van voorheen Baukje creëert blokvorming en geeft herkenning aan de bestaande gebruikers. De verpakkingen moeten emotie oproepen zodat de consument zin krijgt om aan de slag te gaan met de producten. Het bakresultaat staat centraal. Op de achtergrond prijkt een garde als symbool voor de keukenhulp.'

Weer een cultuurgoed naar de haaien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in