Overslaan en naar de inhoud gaan

Wachtwoord Wissel Week attendeert op slordig gebruik passwords

Veel computergebruikers springen slordig om met wachtwoorden op internet. Dat blijkt uit onderzoek onder achthonderd mensen van MeMo2 in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit het onderzoek blijkt onder meer dat een op de tien mensen voor de toegang tot diverse websites altijd hetzelfde wachtwoord gebruikt. Vaak wordt ook nog een makkelijk te achterhalen combinatie gebruikt, zoals de achternaam en de geboortedatum.

related partner content for mobile comes here

In Digivaardig & Digibewust werken bedrijfsleven, overheid en maatschappelijke organisaties samen om het aantal mensen met weinig digitale vaardigheden terug te brengen. Met de wordt geprobeerd het belang van het regelmatig wisselen van wachtwoorden onder de aandacht te brengen.

Ook kinderen hebben voorlichting nodig om veilig te kunnen internetten. Dat blijkt uit een wachtwoordentest van de voorlichtingscampagne WifiWijs. Initiatiefnemers Stichting Media Rakkers en Stichting De Kinderconsument verspreidde 1.2 miljoen Donald Ducks met daarin een strip van Kwik, Kwek en Kwak. In het verhaal stelen boeven hun wachtwoord. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in