Wachtwoord Wissel Week attendeert op slordig gebruik passwords


Uit het onderzoek blijkt onder meer dat een op de tien mensen voor de toegang tot diverse websites altijd hetzelfde wachtwoord gebruikt. Vaak wordt ook nog een makkelijk te achterhalen combinatie gebruikt, zoals de achternaam en de geboortedatum.
In Digivaardig & Digibewust werken bedrijfsleven, overheid en maatschappelijke organisaties samen om het aantal mensen met weinig digitale vaardigheden terug te brengen. Met de Wachtwoord Wissel Week wordt geprobeerd het belang van het regelmatig wisselen van wachtwoorden onder de aandacht te brengen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOok kinderen hebben voorlichting nodig om veilig te kunnen internetten. Dat blijkt uit een wachtwoordentest van de voorlichtingscampagne WifiWijs. Initiatiefnemers Stichting Media Rakkers en Stichting De Kinderconsument verspreidde 1.2 miljoen Donald Ducks met daarin een strip van Kwik, Kwek en Kwak. In het verhaal stelen boeven hun wachtwoord. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid