Overslaan en naar de inhoud gaan

Voormalig marketingkopstuk KLM in finale Topvrouw van het jaar 2017

Marjan Rintel, nu coo en boardmember bij NS, is een van de drie finalisten voor Topvrouw van het jaar 2017.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Strategic marketing
Van oktober 2009 tot juni 2011 bekleedde Rintel de functie van vice president sales and services bij KLM Nederland, gevolgd door de gecombineerde positie van vice president marketing and brand bij KLM en deputy senior vice president marketing and brand bij Air France-KLM. In mei 2013 maakte ze de stap naar senior vice president strategic marketing bij Air France-KLM.

Nevenfuncties
Rintel bekleedde een bestuursfunctie bij Hermitage Amsterdam en zit thans in de supervisory board van de Nederlandse Loterij.

Andere finalisten
Naast Rintel zijn Ingrid de Graaf, directievoorzitter particulier en lid directie Aegon Nederland en Petra van Hoeken, cro en lid van de Raad van bestuur van Rabobank genomineerd voor de titel. De verkiezing, die dit jaar voor de dertiende keer wordt gehouden, komt voort uit de gedachte dat het belangrijk is een platform te creëren waarop vrouwelijke directieleden in Nederlandse bedrijven c.q. organisaties aandacht krijgen, zichtbaar zijn en daarmee een functie als rolmodel kunnen vervullen. De drie finalisten werden geselecteerd uit een longlist van tien topvrouwen.

Jury
De 5-koppige jury van de verkiezing, onder leiding van Pamela Boumeester (commissaris  bij o.a. Ordina en Heijmans), bestaat verder uit Annemieke Nijhof (Topvrouw van het jaar 2015), Ingrid Thijssen (Topvrouw van het jaar 2016), Jacques van den Broek (ceo Randstad Holding) en Gerrit Zalm (o.a. voormalig voorzitter Raad van Bestuur ABN AMRO).

 

Foto: www.ns.nl

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in