Overslaan en naar de inhoud gaan

Global mediabrands opgenomen in online bereiksonderzoek NOBO

Ook het bereik van ‘de Google’s en de Facebooks van deze wereld’ wordt vanaf nu gerapporteerd door NOBO.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

VINEX (De Verenigde Internet Exploitanten) heeft de rapportage van Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO) vanaf juli 2017 uitgebreid met global media brands zoals Facebook, Google en Twitter. Het in november gelanceerde digitale onderzoek gaf al een breed beeld van de Nederlandse mediamerken. VINEX: ‘Nu is de rapportage dus compleet voor vrijwel de gehele online advertising-markt.’

related partner content for mobile comes here

Whatsapp?
De eerste geïntegreerde resultaten zijn terug te vinden in de NOBO-toplijst (zie onderaan). De ranking van week 26 (26 juni t/m 2 juli) 2017 laat de sterke positie van de buitenlandse mediabedrijven zien. De top-3 op basis van weekbereik bestaat uit Google, Facebook en You Tube. Deze merken bereiken wekelijks ruim de helft van de Nederlanders. Overall gaat Google aan kop, maar onder Smartphones is Whatsapp het grootste mediamerk.

Dutch mediabrands
In de top 15 zijn zes Nederlandse mediamerken te vinden. Dat zijn Marktplaats, Nu.nl, Buienradar, NOS, AD en De Telegraaf.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in