Volume met Taft


Wil je dat je haar langdurig in model blijft? Gebruik dan de verstevigingsproducten van Taft. Aldus de claim van dit bekende merk van Schwarzkopf, uit de stal van Henkel.
Probleem voor Taft is dat vrouwen de laatste jaren vaker kiezen voor een flexibeler kapsel. Het haar hoeft niet altijd meer zo strak in model te blijven. Concurrent Procter & Gamble speelde succesvol in op die trend met Wellaflex.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOok Taft kwam met producten (voor de Duitse markt) waarmee je je haar niet meteen voor de hele dag vast plamuurt, zoals Taft Silk Flex en Taft Lycraflex. Maar die sloegen niet aan.
Neuromarketinganalyse wees uit wat te voorspellen viel: de consument associeerde Taft zo met ‘vastheid’ dat een flexibel haarverzorgingsproduct van dit merk niet in hun denkraam paste. Daarop sloeg Taft een nieuwe weg in: de weg van volume. De marketeers van Taft toverden een innovatief konijn uit hun hoge hoed: Taft Volume Power met push-upeffect. Een innovatie die Tafts marktaandeel in Duitsland naar 26 procent opduwde.
Bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid