Overslaan en naar de inhoud gaan

Volume met Taft

Zeg Taft en een vrouw denkt aan haarversteviging. Nu losser haar in zwang is, heeft Taft de bakens verzet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wil je dat je haar langdurig in model blijft? Gebruik dan de verstevigingsproducten van Taft. Aldus de claim van dit bekende merk van Schwarzkopf, uit de stal van Henkel.

related partner content for mobile comes here

Probleem voor Taft is dat vrouwen de laatste jaren vaker kiezen voor een flexibeler kapsel. Het haar hoeft niet altijd meer zo strak in model te blijven. Concurrent Procter & Gamble speelde succesvol in op die trend met Wellaflex.

Ook Taft kwam met producten (voor de Duitse markt) waarmee je je haar niet meteen voor de hele dag vast plamuurt, zoals Taft Silk Flex en Taft Lycraflex. Maar die sloegen niet aan.

Neuromarketinganalyse wees uit wat te voorspellen viel: de consument associeerde Taft zo met ‘vastheid’ dat een flexibel haarverzorgingsproduct van dit merk niet in hun denkraam paste. Daarop sloeg Taft een nieuwe weg in: de weg van volume. De marketeers van Taft toverden een innovatief konijn uit hun hoge hoed: Taft Volume Power met push-upeffect. Een innovatie die Tafts marktaandeel in Duitsland naar 26 procent opduwde.

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in