'Verkoop AD aan Belgische Persgroep kost 200 banen’


Dat melden althans zeer goed ingevoerde bronnen in de dagbladwereld. In totaal zou met de deal, die bijna afgerond is, zo’n 80 miljoen euro zijn gemoeid. Het belang van Wegener in het AD is goed voor zo’n 20 miljoen euro, het PCM-belang 30 miljoen en de huis-aan-huisbladenpoot is zo‘n 30 miljoen waard.
Wegener en PCM voerden al geruime tijd gesprekken over de uitkoop van Wegener (37 pct) in AD Nieuwsmedia. Daarover zou nu dus bijna overeenstemming zijn, PCM verkoopt nu de krant voor de volle honderd procent door aan de Belg Van Thillo. De huis-aan-huisbladentak van AD Nieuwsmedia gaan naar Wegener.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSJan Bonjer blijft als hoofdredacteur van het AD aan. Alleen over druk en distributie wordt nog overleg gevoerd. Noch bij Wegener, noch bij PCM, noch bij De Persgroep was men bereikbaar voor commentaar. Het AD is na Het Parool de tweede krant die Van Thillo’s De Persgroep in Nederland in handen krijgt. Ook radiozender Q-music is van de Belg.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid