Nederlanders online op zoek naar 'zekerheid'


Nederlanders zoeken op dit moment online naar veilige spaarrekeningen, goedkope brandstof en geldkluizen, zo ontdekte Google in de data uit de Google-tool Insights for Search.
Deze tool laat zien hoeveel zoekopdrachten zijn gedaan voor een bepaalde term gerelateerd aan het aan het totaal aantal zoekopdrachten dat in Google is ingevoerd in dezelfde periode.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSZes trends:
1. In oktober en november dit jaar is het aantal zoekopdrachten naar 'kluis' met 80 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, voor zoekopdrachten naar 'sparen' geldt dezelfde stijging van 80 procent.
2. De zoekterm 'kortingsbon' is in oktober en november van dit jaar 50 procent populairder in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, het aantal zoekopdrachten naar 'beleggen' is in oktober en november van dit jaar gestegen met 54 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2007.
3. De zorgen van Nederlanders om de kredietcrisis uiten zich in zowel verwachte als onverwachte online zoekopdrachten: zoekopdrachten naar 'spaarrentes vergelijken' steeg het afgelopen jaar met maar liefst 900 procent.
4. Zoekopdrachten naar 'brandstofprijzen' zijn het afgelopen jaar met 70 procent omhoog gegaan, en de zoekopdracht naar 'rente hypotheek' steeg het afgelopen jaar met 50 procent. Ook het aantal zoekopdrachten naar de 'AEX' zijn het afgelopen jaar gestegen met 53 procent.
5. Ook blijkt dat consumenten in tijden van economische recessie meer interesse hebben in 'veilige' investeringen.
In 2008 zocht men bijna drie keer zo veel naar 'goud' als naar 'diamant'; 'Goud' is ruim 190 procent populairder dan 'diamant' over het hele jaar heen gezien.
'Sparen' blijkt voor consumenten nog altijd een veiligere 'investering' dan 'beleggen'. Het afgelopen jaar was het zoekwoord 'sparen' 205 procent populairder dan de zoekopdracht 'beleggen'.
6. Dat de huidige economische situatie de consumenten bezig houdt, blijkt uit het stijgende aantal zoekopdrachten naar 'kredietcrisis' dat vanaf september wordt ingevoerd.
Vergeleken met dezelfde periode vorig jaar, wordt er 9.900 procent meer gezocht op deze term.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid