Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlanders online op zoek naar 'zekerheid'

Nederlanders zoeken op dit moment online naar veilige spaarrekeningen, goedkope brandstof en geldkluizen, zo ontdekte Google in de data uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederlanders zoeken op dit moment online naar veilige spaarrekeningen, goedkope brandstof en geldkluizen, zo ontdekte Google in de data uit de Google-tool .

related partner content for mobile comes here

Deze tool laat zien hoeveel zoekopdrachten zijn gedaan voor een bepaalde term gerelateerd aan het aan het totaal aantal zoekopdrachten dat in Google is ingevoerd in dezelfde periode.

Zes trends:

1. In oktober en november dit jaar is het aantal zoekopdrachten naar 'kluis' met 80 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, voor zoekopdrachten naar 'sparen' geldt dezelfde stijging van 80 procent.

2. De zoekterm 'kortingsbon' is in oktober en november van dit jaar 50 procent populairder in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, het aantal zoekopdrachten naar 'beleggen' is in oktober en november van dit jaar gestegen met 54 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2007.

3. De zorgen van Nederlanders om de kredietcrisis uiten zich in zowel verwachte als onverwachte online zoekopdrachten: zoekopdrachten naar 'spaarrentes vergelijken' steeg het afgelopen jaar met maar liefst 900 procent.

4. Zoekopdrachten naar 'brandstofprijzen' zijn het afgelopen jaar met 70 procent omhoog gegaan, en de zoekopdracht naar 'rente hypotheek' steeg het afgelopen jaar met 50 procent. Ook het aantal zoekopdrachten naar de 'AEX' zijn het afgelopen jaar gestegen met 53 procent.

5. Ook blijkt dat consumenten in tijden van economische recessie meer interesse hebben in 'veilige' investeringen.

In 2008 zocht men bijna drie keer zo veel naar 'goud' als naar 'diamant'; 'Goud' is ruim 190 procent populairder dan 'diamant' over het hele jaar heen gezien.

'Sparen' blijkt voor consumenten nog altijd een veiligere 'investering' dan 'beleggen'. Het afgelopen jaar was het zoekwoord 'sparen' 205 procent populairder dan de zoekopdracht 'beleggen'.

6. Dat de huidige economische situatie de consumenten bezig houdt, blijkt uit het stijgende aantal zoekopdrachten naar 'kredietcrisis' dat vanaf september wordt ingevoerd.

Vergeleken met dezelfde periode vorig jaar, wordt er 9.900 procent meer gezocht op deze term.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in