Veel onvrede over afhandeling klachten


Dat blijkt uit een enquête van de Consumentenbond. De bond stelde deze vraag aan 3032 deelnemers. Van het aantal mensen dat een klacht indiende, is 61 procent ontevreden tot zeer ontevreden over de afhandeling daarvan.
Consumenten voelen zich bij het afhandelen van de klachten vaak niet serieus genomen. Daarnaast zijn ook de lange afhandelingsduur, de aangeboden oplossing en het niet nakomen van afspraken grote ergernissen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOm een klacht goed behandeld te krijgen, heeft 54 procent van het aantal ondervraagden meer dan drie pogingen moeten doen. Bij 30 procent moest de consument vijf of meer keren contact zoeken.
Deze maand roept de Consumentenbond mensen op hun slechte, maar ook goede ervaringen met een klachtenbehandeling te melden op zijn site. Bedrijven waarover veel klachten binnenkomen, zullen daarop worden aangesproken door de bond.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid